آرشیو دوشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۶۲
اقتصادی
۴

یارانه سود تسهیلات بنگاه های زودبازده حداکثر 2 درصد تعیین شد

با ابلاغ آیین نامه یارانه سود تسهیلات بانکی توسط رئیس جمهور یارانه سود تسهیلات بنگاه های زودبازده در سال 88 حداکثر دو درصد (2%) تعیین شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد معاونت برنامه ر یزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، آئین نامه نحوه توزیع اعتبارات یارانه های مربوط به کمک بلاعوض و سود و کارمزد وجوه اداره شده و تسهیلات بانکی در سال 88 را ابلاغ کرد که براساس آن این اعتبار برای پرداخت یارانه تسهیلات طرحهای منعقد شده در سال 1388 که به بهره برداری می رسند، در مجموع به میزان 453 میلیارد ریال تعیین شده است.

براساس آیین نامه توزیع اعتبارات یارانه های مربوط به کمک بلاعوض و سود و کارمزد وجوه اداره شده و تسهیلات بانکی در سال 88، دولت مبلغ 194 میلیارد و 200 میلیون ریال در اختیار وزارت کار و امور اجتماعی قرار داده است تا در خصوص تعهدات معوق مصوبات شورای عالی اشتغال در استانها هزینه شود. براین اساس، پرداخت مجدد هرگونه یارانه و کمک بلاعوض به طرحهای اشتغالزایی که از محل سایر ردیفها و یا اعتبارات در اختیار دستگاه های اجرایی مشمول ماده (160) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، یارانه مستقیم و یا غیر مستقیم به شیوه وجوه اداره شده و یا وام ارزان قیمت دریافت می کنند از محل قانون بودجه سال 1388 کل کشور ممنوع است.

براین اساس، پرداخت یارانه سود تسهیلات بنگاه های زودبازده حداکثر دو درصد (2%) در سال 1388 می باشد و یارانه سود تسهیلات بنگاه های زودبازده صرفا به طرحهای بهره برداری شده و در چارچوب آیین نامه اجرایی گسترش بنگاه های کوچک اقتصادی زودبازده و کارآفرین پرداخت خواهد شد.