آرشیو دوشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۱۹۴۶۲
اقتصادی
۴

همزمان با بازگشایی مدارس آغاز شد طرح تشدید بازرسی و برخورد با گرانفروشان

به مناسبت بازگشایی مدارس، طرح تشدید بازرسی و برخورد با گرانفروشان اجرا می شود

جواد تقوی معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تشریح طرح رمضان، از تخلفات 91میلیارد ریالی در طول اجرای این طرح خبر داد.

وی در گفت وگو با ایسنا با اعلام پلمب 600 واحد صنفی متخلف گفت: اجرای طرح رمضان از 24 مرداد ماه شروع و تا 20 شهریور ادامه داشت که در مجموع 531 هزار و 422 مورد بازرسی انجام شد و از این تعداد برای 50 هزارو 151 واحد صنفی پرونده تشکیل شد.

وی با اعلام این خبر که از روزشنبه طرح تشدید بازرسی به مناسبت بازگشایی مدارس آغاز شد، اظهار کرد: این طرح همراه با بازرسی های مربوط به ماه رمضان توام خواهد بود، اما شدت و تاکید بازرسی بیشتر بر اقلام مربوط به بازگشایی مدارس است.

تقوی خاطرنشان کرد: ما طرح رمضان و بازگشایی مدارس را با هم آغاز کردیم ولی برای اینکه فشار را روی اقلام پرتقاضا بیشتر کنیم این دو را از هم تفکیک کردیم، به هر حال این تفکیک به این معنا نیست که روی اقلام پر تقاضای ماه رمضان بعد از اتمام این طرح بازرسی نداشته باشیم.

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: در همین مدت اجرای طرح رمضان نیز 24 هزار مورد بازرسی بر فروشندگان لوازم التحریر داشتیم و 64 هزار مورد هم مربوط به کیف بوده است.

وی در ادامه تعداد بازرسی های مربوط به موادغذایی را 97 هزار مورد، موادپروتئینی را 57 هزار مورد و مواد لبنی را 51 هزار مورد اعلام و بیان کرد: علاوه بر این ها، سه هزار و 662 گشت مشترک نیز با سایر دستگاه های نظارتی داشتیم که از این تعداد بخشی هم با اصناف بوده است.