آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۷۳۰
ورزشی
۱۸

آخرین شب مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا

نگرانی در اردوی اینتر و بارسا

گروه ورزش: چهره 12 تیم صعودکننده به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا مشخص شده است و برای معرفی 4 تیم باقیمانده، باید تا پایان بازی های امشب صبر کرد.

اوج حساسیت در شب پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مربوط به بازی های گروه F است؛ جایی که هر 4 تیم بارسلونا، اینترمیلان، رابین کازان و دیناموکیف، شانس صعود و سقوط را توامان دارند.در این میان بارسلونا با 8 امتیازی که اندوخته، شرایطی بهتر از 3 تیم دیگر دارد، اما دشواری کار شاگردان پپ گواردیولابازی در سرمای شدید اکراین و ورزشگاه اختصاصی دیناموکیف است.

البته یک تساوی برای سرگروهی لیونل مسی و هم تیمی هایش کفایت می کند، اما اگر دیناموکیف بتواند با 2 گل بارسلونا را شکست دهد، آنگاه احتمال حذف تیم رویایی لالیگا وجود خواهد داشت. شاید به خاطر همین حساسیت هم گواردیولادر آستانه بازی با دیناموکیف، آن را مهم ترین بازی فصل شاگردانش توصیف کرد و گفت باید تمام تلاششان را برای صدرنشینی در این گروه انجام دهند.

در دیگر بازی حساس امشب، اینترمیلان در جوزپه مه آتزا میزبان تیم شگفتی ساز رابین کازان است. تیم پیروز این بازی، قطعا جواز صعود به مرحله حذفی را به دست خواهد آورد، اما با تساوی کار به شمارش گل زده در خانه حریف خواهد کشید، چراکه هر 2 تیم 6 امتیازی هستند. در این میان اینتر با تساوی بدون گل (یا یک یک) بالاتر از رابین کازان خواهد ایستاد، اما تساوی پرگل تر به سود نماینده روسیه خواهد بود. این در شرایطی است که دیناموکیف مقابل بارسلونا پیروز نشود، چون در این صورت بارسا و رابین کازان با تساوی از گردونه لیگ قهرمانان اروپا خارج خواهند شد.

در دیگر بازی حساس امشب، در گروهG، اشتوتگارت آلمان تنها در صورتی از بخت صعود به دور حذفی رقابت ها برخوردار خواهد بود که در زمین خود مقابل اونیرای رومانی به برتری برسد. نماینده رومانی هم اکنون 7 امتیازی است و اشتوتگارت با 4 امتیاز چشم امید به بازی خانگی امشب دارد.

دیگر تیم صعودکننده نیز از گروه آخر خواهد بود. در این گروه المپیاکوس 7 امتیازی از تیم صدرنشین آرسنال میزبانی خواهد کرد و در صورت باخت، شانس استاندارد لیژ برای صعود از این گروه افزایش می یابد.

امشب لیورپول هم در گروه E میزبان فیورنتیناست، اما چه سود که پیروزی در این دیدار نیز هیچ کمکی به تیم بنیتس برای صعود به مرحله حذفی نخواهد کرد.