آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۷۳۰
جامعه
۱۷

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:راه اندازی کانون های اصلاح ناهنجاری های قامتی دانش آموزان

گروه جامعه: معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی کانون های اصلاح ناهنجاری های قامتی دانش آموزان در کشور خبر داد.

علی اصغر یزدانی در این باره به ایسنا گفت: متاسفانه با توجه به وجود برخی ناهنجاری های قامتی در میان دانش آموزان دختر و پسر پیش بینی شده است که دانش آموزان دختر و پسر مقطع اول راهنمایی و متوسطه که دارای ناهنجاری های ساختار قامتی هستند، به کانون های حرکات اصلاحی هدایت شوند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش اضافه کرد: کم تحرکی مهم ترین علت بروز ناهنجاری های قامتی و اسکلتی در دانش آموزان است که این عارضه دارای تبعات مهم تر و بیشتر در دختران دانش آموز است. وی همچنین انواع ناهنجاری قامتی دانش آموزان را تحت عناوینی چون سر به جلو، شانه نامتقارن، پشت کج، پشت گرد، پشت گود، پشت صاف، زانوی ضربدری، زانوی پرانتزی، کف پای صاف، شانه افتاده و شست کج عنوان کرد.

یزدانی تصریح کرد: با توجه به اهمیت رفع این ناهنجاری های اسکلتی و قامتی در دانش آموزان در نظر گرفته شده که کانون های حرکات اصلاحی و اصلاح ناهنجاری های قامتی دانش آموزان در تمامی استان های کشور راه اندازی شود که معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش این کار را با هدف تامین سلامت دانش آموزان با جدیت دنبال می کند.

طبق گزارش های وزارت آموزش و پرورش، طرح ارزیابی ساختار قامتی دانش آموزان و تشخیص ناهنجاری های قامتی دانش آموزی، هر سال با پوشش یک میلیون دانش آموز مقطع اول راهنمایی و اول متوسطه در سراسر کشور اجرا می شود.

اداره کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در این باره اعلام کرده بود که بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در خصوص ساختار قامتی دانش آموزان، بیش از 60 درصد دانش آموزان کشور دارای ناهنجاری اسکلتی و قامتی هستند و حداقل یک عارضه از 10 عارضه ساختار قامتی در این دانش آموزان مشاهده می شود.

همچنین طبق یافته های پژوهش های مختلف، به دلیل نبود تحرک لازم ناهنجاری های قامتی در میان دانش آموزان دختر بیش از پسران تشخیص داده شده است.