آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۷۳۰
اقتصادی
۴

سهمیه بنزین زمستانی: 240 لیتر

بنزین نوروزی هم در راه است

گروه اقتصاد: رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت از نهایی شدن سهمیه 80 لیتری ماهانه بنزین خودروهای شخصی در فصل زمستان خبر داد.

سردار محمد رویانیان، در گفتگو با ایسنا افزود: این کاهش سهمیه از اول دی ماه اعمال می شود. وی در خصوص سهمیه بنزین نوروز نیز گفت: براساس توافقات حاصل شده و در جهت پاسخ به نیازهای جامعه پیشنهاد شده است تا برای سفرهای نوروزی سهمیه بنزین ویژه در نظر گرفته شود که میزان این سهمیه پس از طی مراحل لازم اعلام خواهد شد. وی تاکید کرد: بر اساس قانون بودجه سال 88 دولت موظف بود از ابتدای سال سهمیه سوخت خودروها را کاهش دهد و متاسفانه طی 9 ماه گذشته شرایطی پیش نیامد تا با هماهنگی دولت و مجلس کاهش سهمیه بنزین را منوط به اجرای لایحه هدفمندی یارانه ها کنیم.

وی گفت: با توجه به این که هم اکنون این لایحه در بلاتکلیفی است، لذا چاره ای جز کاهش سهمیه بنزین خودروها نداریم و از ابتدای دی ماه و آغاز فصل زمستان، سهمیه ماهانه سوخت خودروها با 20 لیتر کاهش به 80 لیتر خواهد رسید. وی در خصوص افزایش سهمیه سوخت تعدادی از خودروهای عمومی نیز اظهار کرد: در خصوص وسایط نقلیه عمومی شامل تاکسی های بنزین سوز هر زمان که سازمان تاکسیرانی شهر تهران و کلانشهرها توجیه منطقی و تجزیه و تحلیل صحیحی در مورد اعلام نحوه مدیریت و عملکرد تاکسی ها خصوصا تاکسی های ون ارائه کنند، درباره افزایش میزان سهمیه سوخت آنها تصمیم گیری می کنیم.

اعلام سهمیه بنزین ویژه نوروز از سوی رئیس ستاد حمل و نقل کشور در حالی است که بودجه 89 هنوز به مجلس ارائه نشده و معلوم نیست مجلس در این زمینه چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد، ضمن آن که دولت طی سال جاری از بودجه مصوب واردات بنزین و گازوئیل تخلف کرده است.