آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۷۳۰
اقتصادی
۴

رئیس دیوان عالی محاسبات خبر داد:کاهش 20 درصدی پرونده های تخلفات مالی

گروه اقتصاد: رئیس دیوان محاسبات کشور از کاهش تعداد پرونده های تخلفات مالی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: حجم تخلفات در این بخش 20 درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی دیروز در دومین کنفرانس بین المللی حسابداری در ایران در جمع خبرنگاران افزود: رسیدگی به پرونده های مالی نیز سرعت گرفته است.

وی درخصوص تشکیل پرونده های انضباط مالی گفت: هدف دیوان محاسبات از بررسی پرونده های مالی، ایجاد انضباط مالی است. رئیس دیوان محاسبات با بیان این که کشور با کمبود منابع مواجه نیست، اظهار کرد: باید نگران نحوه هزینه کرد و انضباط مالی حاکم بر این منابع باشیم، اگر تمام این موارد رعایت شود، اقتصاد ایران از این بیماری مزمن (نبود انضباط مالی) رهایی خواهد یافت.

به گفته وی، کشور از یک سو با 200 هزار میلیارد تومان نقدینگی در بازار و از سوی دیگر با حجم عظیم بودجه های سالانه و درآمدها و منابع مالی فراوان مواجه است. رحمانی فضلی تصریح کرد: آنچه به عنوان بودجه کل کشور هر ساله در مجلس بسته می شود، از نظر حسابرسان بودجه کل کشور نیست، زیرا بخشی از بودجه کشور در قالب بودجه شرکت های شبه دولتی، بنیادها، نهادها، شرکت ها و سازمان های عمومی غیردولتی و برخی دیگر از منابع مطرح است، اما این موارد در داخل بودجه کل کشور لحاظ نمی شود و به نوعی از چشم قانونگذار پوشیده می ماند.رحمانی فضلی نبود آمار را یکی دیگر از مشکلات در این عرصه دانست و افزود: در نظام بانکی کشور با 40هزار میلیارد تومان معوقه مواجهیم که یکی از دلایل آن نبود بانک جامع اطلاعاتی درباره منابع مالی است.