آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۸۲
دانش
۵

راه اندازی یک سایت جدید برای نقشه های زمین شناسی

وب سایت جدیدی برای بررسی ساختار زمین شناسی انگلستان راه اندازی شده تاافراد بتوانند با کمک نقشه گوگل به جزئی ترین اطلاعات زمین شناسی این کشور دست یابند.

این نقشه با مقیاس یک پنجاه هزارم ارائه شده و تعدادی ابزار آموزشی و تخصصی از جمله آرشیوی عظیم از تصاویر جغرافیایی نیز در این وب سایت قرار داده شده است. هزاران تصویر از تصاویر جغرافیایی انگلستان در کتابخانه موسسه اکتشافات زمین شناسی انگلستان طی ده ها سال جمع آوری شده است که انواع صخره ها، فسیل ها و مناطق و حوادث مختلف طبیعی را در سرتاسر انگلیس به نمایش می گذارد. اکنون تمامی این آرشیو بزرگ قابل جست وجو بوده و افراد مختلف می توانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند.

اطلاعات نقشه ای این وب سایت در قطع بزرگتر نیز در اختیار کاربران قرار گرفته و به زمین شناسان حرفه ای و آماتور این امکان را می دهد تا اطلاعات مورد نیاز خود را در قالب برنامه های تصویری به گونه ای که امکان بررسی و تغییر در آنها وجود داشته باشد، در کنار یکدیگر گرد آورند.

متخصصان و دانشمندان

زمین شناس بر این باورند این وب سایت برای مدارس و دانشگاه هایی که به آموزش مواد و دروس زمین شناسی می پردازند، بسیار مفید بوده و امکان دسترسی به اطلاعات تمامی نمونه ها و فسیل ها برای دانشجویان و دانش آموزان فراهم خواهد بود.