آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۷۳۰
اقتصادی
۴

با نشانی iran.irپست الکترونیک ملی راه اندازی می شود

گروه اقتصاد: معاون شرکت فناوری اطلاعات ایران از راه اندازی پست الکترونیکی (ایمیل) ایرانی با نشانیiran.ir در آینده نزدیک برای عموم مردم خبر داد.

علی اصغر انصاری در گفتگو با ایرنا افزود: هم اکنون امکان استفاده از ایمیل ملی برای مدیران دستگاه های دولتی فراهم شده است و آنها می توانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی ایران به نشانی www.iran.ir نسبت به ایجاد ایمیل اقدام کنند.

وی ویژگی ایمیل ایرانی را حفظ امنیت بیشتر اطلاعات عنوان و اظهار کرد: در صورت استفاده از آن اطلاعات ایمیل در داخل کشور گردش می کند و مانند ایمیل های غیرایرانی نظیر یاهو، جی میل و هات میل که در خارج از کشور میزبانی می شوند، اطلاعات به خارج از کشور منتقل نمی شود. انصاری گفت: شرکت فناوری اطلاعات ایران تاکنون برای بیش از 3000 کاربر اینترنت کشور، پست الکترونیکی ملی را فعال کرده است.

معاون شرکت فناوری اطلاعات ایران درادامه گفت: براساس این بخشنامه که در 3 مهر 1386 ابلاغ شد، مقرر شد درگاه خدمات الکترونیکی ایران به نشانی www.Iran.ir به مدیران دستگاه های دولتی، خدمات پست الکترونیکی ارائه کند. انصاری ادامه داد: در این بخشنامه همچنین از مدیران دولتی خواسته شد به منظور امنیت اطلاعات بیشتر، پست الکترونیکی خود را روی پورتال واحد دولت الکترونیکی ایران ایجاد و از آن برای تماس هایشان استفاده کنند.