آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۷۳۰
اقتصادی
۴

وعده یک مقام صنفی:میوه نوروز گران نمی شود

گروه اقتصاد: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران از کاهش 30 درصدی قیمت صیفی جات خبر داد و گفت: امسال صیفی جات نسبت به سال قبل 30 درصد ارزان تر شده است.

حسین مهاجران در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: امسال برای چهارمین سال متوالی است که قیمت سبزی روی پایه 500 تومان به فروش می رود و هیچ گونه افزایش قیمتی درخصوص سبزی نداشته ایم و اگر شهروندان سبزی را به قیمت کیلویی 600 تومان خریداری می کنند، به دلیل وجود ریحانی است که از گلخانه اصفهان می آید.

وی قیمت پیاز و سیب زمینی در میادین را بین 180 تا 240 تومان ذکر کرد و گفت: به لحاظ این که امسال تولید پیاز و سیب زمینی به اندازه مصرف سال است؛ چنانچه به دلیل تداوم بارندگی ها قیمت پیاز یا سیب زمینی اندکی گران شود، مشکل خاصی به وجود نخواهد آورد زیرا بارندگی ها دوام ندارد.

او از افزایش نیافتن قیمت میوه برای ایام عید خبر داد و افزود: با توجه به ذخیره پرتقال تامسون که از هم اکنون در سردخانه ها نگهداری می شود و همچنین چندین مرکز تهیه و تولید سیب مانند مراغه، میانه، دماوند و ارومیه هیچ گونه نگرانی از بابت افزایش قیمت میوه برای عید نخواهیم داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تهران با اشاره به قیمت خیار و گوجه فرنگی در میادین اظهار کرد: در حال حاضر گوجه گلخانه ای به بازار آمده است که قیمت آن کیلویی 1200 تا1300 تومان است و به نسبت سال قبل که کیلویی2500 تومان عرضه می شد، ارزان تر است.