آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۲۷۳۰
اقتصادی
۴

اجرای یک طرح اضطراری برای ارتقای کیفیت آب شرب جنوب تهران با انتقال آب سد ماملو طی 20 ماه صورت می گیرد

گروه اقتصاد: طرح اضطراری انتقال آب «سد ماملو»ی تهران به منظور تامین آب شرب سالم مناطق جنوبی تهران طی 20 ماه آینده با مشارکت خارجی اجرا و به بهره برداری می رسد.

به گزارش «جام جم»، اصغر قربانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به این که کیفیت آب در تمام نقاط دنیا متفاوت است، گفت: هم اکنون آب شمال تهران با مناطق جنوبی تهران از نظر کیفیت تفاوت دارد و بر اساس این طرح، آب «سد ماملو» از شرق تهران به طول 45 کیلومتر با عبور از منطقه نظامی پارچین به جنوب تهران منتقل می شود و هزینه آن در فاز اول 96 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به این که طرح فوق در 2 فاز و با اعتباری بالغ بر 340 میلیارد تومان اجرا خواهد شد، گفت: فاز اول طرح ارتقای کیفیت آب جنوب تهران به میزان 80 میلیون مترمکعب هم اکنون به مناقصه بین المللی رفته و طی چند روز آینده پاکات مربوط به این مناقصه بازگشایی می شود تا برنده نهایی پروژه مشخص شود. به گفته قربانی، این پروژه طی 20 ماه آینده در فاز اول اجرا خواهد شد.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: طرح جامع آبرسانی تهران در سفر دوم رئیس جمهوری به استان تهران به تصویب رسیده و طرح اضطراری انتقال آب سد ماملو به جنوب تهران نیز با دستور ویژه رئیس جمهوری آغاز به کار کرده است.