آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۸۲
ورزش
۲۴

دفاع کارلتو از شاگردانش

کارلو آنچلوتی سرمربی ایتالیایی تیم فوتبال چلسی انگلیس که دیشب تیمش را در دیداری بی تاثیر از هفته پایانی مرحله گروهی جام قهرمانان باشگاه های اروپا در برابر اپوئل قبرس در شهر لندن هدایت کرد، به دفاع از پترچک دروازه بان چکی و فرانک لمپارد هافبک طراح چلسی برخاسته است.

این دو مقصران اصلی شکست 1-2 چلسی در برابر منچستر سیتی در مسابقات این هفته لیگ برتر انگلیس شناخته شده اند. اولی روی هر دو گل سیتی قصور داشت و بخصوص ضربه آزاد کارلوس ته وز مهاجم آرژانتینی رقیب را که گل دوم سیتی را موجب شد، از 25 متری درون دروازه خود دید و لمپارد نیز وقتی چلسی یک ضربه پنالتی در فاصله 7 دقیقه به پایان به دست آورد، در دوئل با شی گیون دروازه بان ایرلندی حریف آن را به هدر داد تا بازی 2-2 نشود. با این حال کارلتو دیروز مدعی شد که به رغم شکست شاگردانش، چلسی در ایست لندز خوب بازی کرده است.

وی گفت: «فکر می کنم چک در این فصل موفق بوده باشد و مسئولیت هایش را به خوبی می شناسد. لمپارد نیز در تمرینات ما همیشه بیشترین پنالتی ها را گل می کند و بنابراین باید پذیرفت که نمایش هر دوی آنان در برابر سیتی فقط یک لغزش موقتی بوده است و نباید آنها را به خاطر همین تک شکست قربانی کرد.»