آرشیو چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸، شماره ۴۳۸۲
ورزش
۲۴

سیدمهدی هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی شد

مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی صبح روز گذشته در محل آکادمی ملی المپیک و پارالیمپیک برگزار شد. سیدمهدی هاشمی، سرپرست این فدراسیون با کسب 36 رای از مجموع 41 رای، برای چهار سال ریاست این فدراسیون را عهده دار شد.

برای حضور در این انتخابات سیدمهدی هاشمی سرپرست فدراسیون تیراندازی، مصطفی پورحسین مسئول روابط عمومی فدراسیون، علی مجدآرا رئیس تربیت بدنی ارتش، اسدالله حیدری رئیس سابق فدراسیون، سیدمهدی میرمیران دبیر سابق فدراسیون و مسعود شادمان رئیس سابق هیات تیراندازی ایلام اعلام نامزدی کرده بودند که پس از انصراف سه تن از این جمع، انتخابات بین سه کاندیدای دیگر برگزار و مهدی هاشمی با اکثریت آرا عهده دار این مسئولیت شد.

در حاشیه این انتخابات که با ریاست حمیدسجادی، معاون سازمان تربیت بدنی و رئیس مرکز توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای برگزار شد، بهرام افشارزاده، دبیرکل کمیته ملی المپیک با تاکید بر این که رشته تیراندازی می تواند در رقابت های المپیک و آسیایی برای ایران مدال های خوبی به ارمغان بیاورد، گفت: تیراندازی یکی از اساسی ترین و پرمدال ترین رشته هایی است که در بازی های المپیک حضور دارد و کمیته ملی المپیک سعی خواهد کرد از این فدراسیون و سایر فدراسیون های فعال که می توانند در بازی های آسیایی پرمدال باشند، به نحو ویژه ای حمایت کند و فدراسیون تیراندازی این توانایی را دارد تا این کار بزرگ را انجام دهد.

وی ادامه داد: تیراندازی با توجه به تاکیدی که در اسلام به آن شده است، باید در میادین بین المللی پرمدال باشد و ما فرصت کوتاهی تا بازی های آسیایی و المپیک 2012 داریم که امیدوارم با یک برنامه ریزی خوب، در این دو رویداد موفق عمل کنیم. ساخت تجهیزات و سالن تیراندازی خبری بود که افشارزاده با اعلام آن گفت: اولین رقابت های رسمی که در این سالن ها برگزار می شود، بازی های کشورهای اسلامی است که فروردین ماه برگزار می شود و امیدوارم تا آن موقع شاهد موفقیت ورزش ایران و بخصوص تیراندازی باشیم. البته در مدتی که مهدی هاشمی سرپرستی این فدراسیون را برعهده داشت، شاهد موفقیت و پیگیری های مطلوب او بوده ایم.