آرشیو سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، شماره ۱۹۶۴۷
حوادث
۱۵

بارندگی و سیل در ماسوله و نایین خساراتی را به بار آورد

رشت- خبرنگارکیهان:

بارش باران سیل آسا و جاری شدن سیل در ماسوله موجب مسدود شدن جاده ورودی به این شهر در مسیر جاده فومن- ماسوله شد.

بارش چند ساعته بهاری در روز جمعه باعث جاری شدن سیل از منطقه بالادست ماسوله به پایین شد.

این امر منجر به مسدود شدن جاده ورودی به این شهر در 5 کیلومتری ماسوله و توقف 6 ساعته وسائل نقلیه برای ورود و خروج از این شهر شد.

از سوی دیگر جاری شدن سیل در ماسوله که با گل و لای همراه بود موجب هراس و وحشت هزاران گردشگر و خانواده هایی شد که برای گذران ایام فراغت و تعطیلی روز جمعه به این شهر تاریخی سفر کرده بودند.

این گزارش حاکی است با حضور ماموران راه و ترابری و سایر گروه های امدادی جاده ماسوله پس از حدود 6 ساعت در نیمه های شب بازگشایی شد.

خسارت بارندگی در نایین

بارندگی شدید و بروز سیل در نایین 10میلیارد ریال خسارت به بار آورد.

به گزارش خبرنگار کیهان از نایین، حسن بهشتی فر شهردار نایین در جلسه مدیریت بحران شهرستان نایین اظهار داشت: بارندگی شدید روز شنبه نایین سبب ایجاد خسارت های زیادی به تاسیسات شهری شد که از آن جمله می توان به آب گرفتگی شدید معابر، تخریب معابر، خیابان ها، کوچه های سطح شهر، تخریب راه های مواصلاتی نایین به محله محمدیه و تخریب منازل مسکونی در این محله اشاره کرد.احمدرضا باقریان، مدیر اداره جهاد کشاورزی نایین نیز اظهار داشت: بارش تگرگ، بارندگی و بروز سیلاب روز گذشته در نایین، بیش از 10میلیارد ریال خسارت به محصولات زراعی گندم، جو، پنبه، باغات پسته، راه های روستایی و جاده های دسترسی به مزارع در هنفش، محمدیه، مزرعه امام، بافران و مزارع دق سرخ، قنوات بخش مرکزی و انارک و تاسیسات شهری وارد شده است.

این بارندگی ها همراه با وزش باد نسبتا شدید، رعد و برق و رگبار بود که قطر دانه های تگرگ در مواقعی به بیش از 15میلی متر نیز می رسید.