آرشیو یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۰۹
اجتماعی
۴

مدیرکل دفترگسترش آموزش عالی وزارت علوم: دوره دکترای پیوسته به مقاطع تحصیلی کشور اضافه می شود

گروه اجتماعی علاوه بر چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، دوره دکترای پیوسته (کارشناسی ارشد+ دکترا) نیز به عنوان یک مقطع به مقاطع موجود اضافه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن بیان این مطلب گفت: در حال حاضر 9 زیرنظام آموزش عالی شامل دانشگاه های دولتی، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی- کاربردی، موسسات غیردولتی غیرانتفاعی، موسسات مجازی (الکترونیکی)، مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه های اجرایی، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت بهداشت در کشور وجود دارد.

رجبعلی برزویی با اشاره به بررسی های انجام شده درباره نظام آموزشی کشورهای مختلف دنیا، افزود: در هیچ کدام از کشورهای مورد بررسی این 9 زیرنظام آموزش عالی به صورت یکجا مشاهده نمی شود و در واقع ایران همه زیرنظام های آموزش عالی فعال در دنیا را به صورت یکجا در برنامه آموزش عالی خود جای داده است.

مدیرکل دفتر گسترش وزارت علوم با بیان این که 14 ماموریت اصلی برای زیرنظام های آموزش عالی کشور استخراج شده است، گفت: جداولی تدوین شده واز دانشگاه ها خواسته ایم که مشخص کنند در ماموریت و روش های تدوین شده، کدام ماموریت برای آن نظام اصلی و کدام هدف فرعی است. همچنین از متخصصان امر نیز در اولویت گذاری این ماموریت ها کمک می گیریم تا در نهایت ماموریت زیرنظام های آموزش عالی تدوین و سهم هر نظام آموزشی در کل آموزش عالی تعیین و براساس آن توسعه آموزش عالی انجام شود.