آرشیو یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۰۹
سیاسی
۲

رئیس دفتر رئیس جمهور در همایش ائتلاف سرمایه در ایران: سرمایه ها باید در خدمت پیشرفت کشور باشند

گروه سیاسی رئیس دفتر رئیس جمهور روز گذشته به همراه حسینی وزیر اقتصاد و دارایی به منظور شرکت در همایش ائتلاف سرمایه در ایران وارد شیراز شد.

اسفندیار رحیم مشایی طی سخنانی در این مراسم که با حضور آیت الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس، احمد زاده استاندار فارس، نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی و بیش از 300 سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج از کشور و سرمایه گذاران خارجی در شیراز برگزار شد، با تاکید بر این که ملت بزرگ ایران در آستانه شکوفایی تاریخی است، گفت: سرمایه ها باید در خدمت ساختن و پیشرفت کشور باشد، زیرا بهره مندی صحیح از سرمایه ها می تواند به ازدواج و ایجاد اشتغال و تامین مسکن برای جوانان منجر شود.

وی افزود: مسئولانی که به مردم خدمت نمی کنند و اهل رانت خواری هستند هیچ جایگاهی در دولت ندارند و اگر مسئولی در دولت دهم مانع سرمایه گذاری و پیشرفت کشور شود، حتما توبیخ خواهد شد.

مهندس رحیم مشایی تصریح کرد: تا امروز چهار قطعنامه ظالمانه علیه ملت ایران صادر شده است و قدرت های زورگو در حال تلاش برای تصویب قطعنامه پنجم علیه ایران هستند اما باید بدانند این قطعنامه ها هیچ اثری در اراده ملت بزرگ ایران برای پیشرفت و تعالی نخواهد داشت. رئیس دفتر رئیس جمهور در پایان سخنان خود نیز از آغاز پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری ایرانیان در آینده ای نزدیک خبر داد و تاکید کرد: دولت با همه توان از سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور و همچنین سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند.گفتنی است، در حاشیه حضور رئیس دفتر رئیس جمهور در استان فارس، مرکز شبانه روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور به طور رسمی آغاز به کار کرد. مرکز شبانه روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور با شعار «هر ایرانی در هر کجای جهان که باشد، باید حق و حقوقش پیگیری شود» با شماره تلفن 2777 و با پیش شماره ایران و تهران به طور 24 ساعته پاسخگوی ایرانیان مقیم خارج از کشور خواهد بود. مشایی در حاشیه آغاز به کار رسمی مرکز شبانه روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور با بیان این که همه ایرانیان از حقوق یکسان برخوردار هستند، تصریح کرد: دولت با همه توان از حقوق همه آحاد ملت از جمله ایرانیان مقیم خارج از کشور دفاع خواهد کرد.