آرشیو یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹، شماره ۴۵۰۹
سیاسی
۲

خبر

رصدتحرکات کشورهای عربی در جنوب شرق

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در امور مرتبط با نیروهای مسلح تصریح کرد: تهران فعالیت بخشی از کشورهای جنوب خلیج فارس برای واگرایی مذهبی و ایجاد تفرقه در ایران را پیگیری و رصد می کند. سردارسرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه و ناامنی در منطقه جنوب شرق کشور افزود: برخی کشورهای جنوب خلیج فارس تحرکات ناشایستی برای مثال در زمینه واگرایی های مذهبی در منطقه سیستان و بلوچستان دارند.

حمایت مجمع تشخیص مصلحت از بیانیه تهران

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه شنبه با بررسی تحولات هسته ای ایران و جهان از بیانیه مبادله سوخت تهران حمایت و اقدام برخی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای تنظیم قطعنامه جدید علیه کشورمان را تقبیح کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران گفت: اعضای مجمع در این جلسه حرکت امریکا در جهت تنظیم قطعنامه تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران را تقبیح و از بابت مواضع دوگانه این کشور درباره اقدامات مثبت جمهوری اسلامی ایران برای شفاف سازی در فعالیت های هسته ای مان ابراز شگفتی کردند.

محسن رضایی در ادامه با بیان این که این گونه مواضع خصمانه علیه ایران دور از ادعاهایی است که این کشورها در رابطه با صلح و حقوق بشر و رعایت قانون مطرح می کنند، گفت: ایران با این بیانیه گام مثبتی را در جهت منطقی کردن فضای سیاسی درباره فناوری هسته ای اش برداشته است.