آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۴۲
اخبار کشور
۱۴

انتقاد نماینده مجلس از عدم اطلاع رسانی درباره مجسمه های ربوده شده

نماینده تهران با اشاره به گذشت یکسال از ربودن مجسمه ها از پارک های تهران و پیگیری این مسئله گفت: به عنوان وکلای مردم با وجود پیگیری های انجام شده هنوز به پاسخ شفافی درباره مجسمه های ربوده شده، دست پیدا نکردیم.

فاطمه آلیا در گفت وگو با ایسنا گفت: یکسری از کارها به دلیل بحث زیباسازی با تخصیص بودجه و اعتبار صورت می گیرد، اما این که به جای مجسمه های قبلی، مجسمه های جدید بیاورند این موضوع برای مردم سوال ایجاد می کند. زیرا موضوعاتی از این دست اموال و سرمایه های عمومی هستند و از بودجه مردم و اعتبار بیت المال برای آنها هزینه شده است، و بنابراین باید مراقبت و حفاظت درستی از این ها صورت بگیرد. وی با بیان این که وظیفه ذاتی دستگاه هایی چون شهرداری یا نیروی انتظامی است که از این آثار هنری مراقبت کنند، گفت: ربودن مجسمه ها مسئله بسیار جدی بود، چرا که به صورت زنجیره ای و سریالی ربوده شده و به نظر می آمد باید متولیان موضوع در شهرداری و قوه قضائیه به این امر رسیدگی و آن را پیگیری کنند.

این عضو مجمع نمایندگان تهران با بیان این که اگر این موضوع پیگیری نشود پایان خوشایندی ندارد، اظهار کرد: در پایتخت کشور که نظم حاکم است نباید چنین اتفاقاتی رخ دهد. اگر هم چنین اتفاقاتی افتاد باید به جهت بازدارندگی برای آینده به جد پیگیری شود. زیرا با توجه به این که یکسال از ربوده شدن مجسمه ها می گذرد باید برای مردم توضیح داده شود که نتیجه گیری ها به کجا رسیده است، چون اطلاع رسانی حق مردم است.

وی درباره پیگیری مجمع نمایندگان تهران در این موضوع گفت: مجمع در مورد ربوده شدن مجسمه ها پیگیری هایی داشته است اما مسئولین پاسخگو نبوده اند. از مراجع انتظامی نیز انتظار می رود که در این خصوص با جدیت پاسخ مردم را بدهند. همین طور از متولیان شهرداری این انتظار می رود که پیگیری جدی تری داشته باشند و اطلاعات درستی به مردم بدهند، زیرا این امر 2 فایده دارد یکی این که این گونه نباشد که هر اتفاقی در شهرداری می افتد پیگیری نشود و فایده دوم بحث بازدارندگی برای آینده است.