آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۴۲
اخبار کشور
۱۴

بیانیه حزب الله لبنان در حمایت از انتفاضه مردم تونس

جنبش مقاومت حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای به وقایع تاریخی تونس واکنش نشان داد و تاکید کرد: حزب الله به انتفاضه ملت تونس که مسیر خود را به سوی آزادی می پیماید، افتخار می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در بیانیه حزب الله آمده است: حزب الله جز افتخار، احترام و تمجید از اراده ملتی که جهان را با قدرت، وحدت، همبستگی و واکنشهای سریعش شگفت زده کرد کاری نمی تواند انجام دهد. این مسئله نشان می دهد که حقیقت از درون ملت سرچشمه می گیرد و با اراده آزادانه اش تعریف می شود نه با دخالت بیگانگان.

حزب الله در ادامه انتخاب هیئت حاکمه در تونس را حق ملت این کشور دانسته و تاکید کرد: از حاکمان (عرب) می خواهیم که از آنچه در تونس رخ داد عبرت بگیرند. اولین عبرتها این است که حاکمان باید روابط خود را با قدرتهای استکباری پایان یافته بدانند زیرا این قدرتها دوست و دشمن نمی شناسند و تنها به مصالح خود می اندیشند.

جنبش حزب الله در ادامه با تشبیه فرار «زین العابدین بن علی» رئیس جمهور مخلوع تونس با فرار شاه معدوم ایران تاکید کرد: این مسئله زمانی مشخص شد که وی از سوی کسانی که به آنها خدمت می کرد، پذیرفته نشد و نگذاشتند هواپیمای حامل وی در کشورشان فرود آید.