آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۴۲
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

آمار و ارقام جالبی که از جام ملت ها منتشر شد

ایران و ازبکستان بهترین تیم های آسیا

در پایان دور دوم از مرحله گروهی رقابتهای فوتبال جام ملت های آسیا، ازبکستان و ایران تنها تیم هایی بودند که امتیازات کامل را کسب کردند.

دور دوم از مرحله گروهی این رقابتها شب گذشته با دیدار عراق و امارات به پایان رسید.

در پایان 16 دیدار، ازبکستان و ایران تنها تیم هایی بودند که موفق شدند هر 6 امتیاز ممکن را کسب کنند و عربستان، هند و کویت نیز هیچ امتیازی به خود اختصاص ندادند. البته کویت به رغم دو باخت پیاپی همچنان شانس صعود را دارد، اما عربستان و هند قطعا حذف شده اند.

پرگل ترین دیدار، جدال تیم های بحرین و هند بود که 5-2 به نفع بحرین خاتمه یافت. بازی امارات و کره شمالی نیز تنها دیدار بدون گل مسابقات بوده است. در گروه نخست 9 گل، در گروه دوم 9 گل، در گروه سوم 16 گل و در گروه چهارم نیز تنها 5 گل به ثمر رسیده است. 1-1 و 2-1 بیشترین نتایجی هستند که بیشتر از سایر نتیجه ها تکرار شده اند. استرالیا بهترین و هند بدترین تفاضل گل را در اختیار دارند. بهترین خط حمله از آن بحرین است که 6 گل به ثمر رسانده و کره شمالی و امارات نیز بدون گل زده بدترین خط حمله را به خود اختصاص داده اند. ازبکستان، اردن، استرالیا، ایران، کره شمالی و امارات تنها یک گل خورده اند و هند با 9 گل خورده بدترین است.

بازتاب پیروزی ایران دررسانه های جهان

اما دومین پیروزی تیم ملی کشورمان درجام ملت های آسیا مقابل کره شمالی در رسانه های جهان بازتاب های مختلفی داشت. تیم ملی کشورمان موفق شد با پیروزی یک برصفر مقابل کره شمالی صعود خود را به مرحله یک چهارم نهایی رقابت ها قطعی کند. این پیروزی دررسانه های مختلف جهان بازتاب مختلفی است.

شبکه الجزیره اسپورت با این تیتر که انصاری فرد پل صعود ایران به مرحله یک چهارم نهایی بود. عملکرد این بازیکن 20ساله را درصعود تیم کشورمان به مرحله بعدی رقابت ها مورد بررسی قرار دادند. ضمن اینکه این رسانه ها بیش از هر بازیکن دیگری به نقش انصاری فر در صعود نه چندان دشوار کشورمان به دور بعد رقابت ها اشاره داشتند.