آرشیو دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹، شماره ۱۹۸۴۲
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور: دولت سخاوتمندانه به نخبگان کشور کمک می کند

کرمانشاه-خبرنگارکیهان:

شخص رئیس جمهور و دولت در ارائه حمایتهای مادی به نخبگان و استعدادهای درخشان کشور سخاوتمندانه عمل می کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم افتتاح دفتر بنیاد نخبگان استان کرمانشاه گفت: بنیاد ملی نخبگان طی چهار سال گذشته کار جذب و شناسایی نخبگان را به روش های گوناگون و در قالب آئین نامه ها و دستورالعملهای مختلف انجام داده است. لذا باید اذعان داشت که فعالیتهای انجام شده در برابر فعالیتهایی که باید انجام شود بسیار ناچیز است.

نسرین سلطانخواه در بخشی از سخنانش حمایتهای معنوی دولت از نخبگان کشور و استفاده از تمام ظرفیت دستگاه های اداری و آموزشی را برای پیشبرد امور نخبگان ذکر و تصریح کرد: فلسفه ایجاد دفاتر بنیاد نخبگان در استانهای کشور برقراری عدالت در سراسر کشور و توزیع حمایتهای بدور از تبعیض میان استانها و در راستای نخبه پروری است.

معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: اگر در پی ایرانی آباد و سرافراز هستیم، لازم است به صورت متوازن رشد کنیم و فرهیختگان و نخبگان را در همه جای کشور شناسایی و مورد حمایت قرار دهیم.

نسرین سلطانخواه سرمایه های انسانی را از جمله مهمترین داشته های هر جامعه عنوان کرد و گفت: دفاتر بنیاد نخبگان استانها با این اهداف که نخبگان هر استانی در همان استان شناسایی و مورد حمایت واقع شوند و از خدمات آنها نیز در استان زادگاهشان استفاده شود تاسیس می شود.

وی مهاجرت در داخل را یکی از مشکلات امروز کشور توصیف کرد و اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم که نخبگان برخی استانهای کشور که برخورداری کمتری دارند به دیگر استانها کوچ می کنند، لذا بنیاد ملی نخبگان برای ماندگار شدن نخبگان بومی در استانهای تابعه خود و ارائه خدمات شان در همان استان برنامه هایی دارد که ایجاد دفاتر بنیاد نخبگان در استانها یکی از این برنامه هاست.

وی در بخشی از سخنانش از اعطای کمکهای 200میلیون ریالی به استاد یاران و نیز پرداخت حقوق دانش آموختگان دوره دکتری به مدت دو سال خبر داد و گفت: حمایت از شرکتهای دانش بنیان یکی از وظایف مهم بنیاد ملی نخبگان است.

قابل ذکر است در پایان مراسم، معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور ضمن افتتاح دفتر بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه از نمایشگاه اختراعات و ابتکارات نیز بازدید به عمل آورد.