آرشیو سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۳۰۵۷
اقتصادی
۴

تکذیب افزایش قیمت آب در سال آینده

2 روز پس از آن که مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از افزایش مجدد قیمت آب در سال آینده خبر داد، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، این موضوع را تکذیب کرد.

محمدرضا عطارزاده گفت: هیچ گونه تصمیم جدیدی در مورد افزایش قیمت آب در سال آینده اتخاذ نشده و برخی اخبار مبنی بر افزایش آب بها در ماه های اول سال جاری صحت ندارد.

به گزارش مهر، عطارزاده در همایش ملی تالاب ها و نقش آن در مدیریت جامع آب افزود: قانون هدفمند کردن یارانه ها دولت را موظف کرده در فاصله 5 سال آب بها را به قیمت تمام شده برساند و افزایش قیمت نیز به صورت پلکانی دنبال می شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا افزود: این موضوع بحث جدیدی نیست و باید در مورد پلکان بعدی افزایش قیمت آب بعد از اتمام مراحل کارشناسی و رعایت معادلات در زمینه تعیین قیمت تصمیم گیری شود. وی تصریح کرد: وزارت نیرو باید مباحث مرتبط با کاهش قیمت تمام شده آب را نیز در دستور کار قرار دهد و سپس در مورد قیمت آب و افزایش آن تصمیم گیری کند. به گفته عطارزاده هرگونه تصمیم گیری در مورد افزایش قیمت آب در ستاد هدفمند کردن یارانه ها انجام خواهد شد و تا به حال هیچ گونه تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

هاشمی ثمره، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شنبه هفته جاری در جمع خبرنگاران، افزایش قیمت آب در سال آینده را قطعی عنوان کرده بود.