آرشیو سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۳۰۵۷
جامعه
۱۷

550 میلیارد تومان کسری بودجه وزارت بهداشت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از کمبود بودجه550 میلیارد تومانی در حوزه های عمرانی و جاری این وزارتخانه در سال جاری خبر داد.

سیدعباس حسنی در گفت وگو با ایسنا گفت: با توجه به کمک هایی که در اصلاحیه بودجه سال های 88 و 89 شد، توانستیم بسیاری از مشکلات را مرتفع کنیم؛ اما قسمتی از مطالبات مربوط به اصلاحیه بودجه سال 88 باقی مانده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، وزارت بهداشت بیش از 300 میلیارد تومان در حوزه عمرانی با کسری بودجه مواجه است. در مجموع وزارت بهداشت امسال در حوزه عمرانی و جاری با550 میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است که امیدواریم با مساعدت های معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری این کسری بودجه اصلاح شود.معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، همچنین مجموع اسناد ارسالی به سازمان های بیمه گر تا پایان 8 ماه اول سال جاری را بیش از 1200 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با همکاری وزارت رفاه حدود 800 میلیارد تومان از مجموع اسناد ارسالی به بیمه ها تا به امروز وصول شده است و در حال حاضر وزارت بهداشت حدود 400 میلیارد تومان از سازمان های بیمه گر مطالبه دارد.وی ادامه داد: بیش از 140 میلیارد تومان از مطالبات وزارت بهداشت مربوط به سازمان بیمه تامین اجتماعی و حدود 200 میلیارد تومان مربوط به سازمان بیمه خدمات درمانی است.