آرشیو سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۳۰۵۷
جامعه
۱۷

سهمیه پرستاران در آزمون استخدامی 16 هزار و 500 نفر است

معاون توسعه وزارت بهداشت گفت: سهمیه پرستاران در آزمون استخدامی 6 اسفند 16 هزار و 500 نفر است و بقیه پزشک عمومی، ماما، کمک بهیار و تکنیسین اورژانس هستند.

به گزارش فارس، عباس حسنی در حاشیه جلسه شورای معاونان وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران افزود: هدف از این استخدام، اجرای قانون ارتقای بهره وری و کاهش ساعت کاری پرستاران است، بنابراین با استخدام های معمول دستگاه های دولتی فرق می کند و در تمام استان ها حتی تهران نیز اجرا می شود.معاون توسعه وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت و معاونت نیروی انسانی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری متفق القول هستند که این استخدام ها باید خارج از روال عادی استخدام ها منظور و هدف از آن که کاهش ساعت کاری و اجرای قانون ارتقای بهره وری خدمات کارکنان بالینی است، محقق شود.

حسنی اضافه کرد: به منظور تامین نیروهای مورد نیاز برای مراکز بهداشتی و درمانی تازه احداث و نوسازی شده، باید به طور جداگانه استخدام داشته باشیم. در حال حاضر 12 هزار تخت بیمارستانی در کشور آماده راه اندازی است و تا سال 93 نیز 44 هزار تخت بیمارستانی جدید ساخته می شود.وی تصریح کرد: افزایش 56 هزار تخت بیمارستانی جدید تا سال 93 یعنی افزایش 50 درصدی تخت های بیمارستانی در کشور که تحول بزرگی محسوب می شود و برای راه اندازی آنها باید حدود 55 هزار نیروی جدید اعم از پرستار و غیرپرستار غیر از 23 هزار نیروی استخدامی در آزمون 6 اسفند جذب کنیم.

زمان کاهش ساعت کاری معلوم نیست

حسنی درباره اجرای کاهش ساعت کاری پرستاران یادآور شد: به طور معمول بعد از آزمون و اعلام نتایج، 3 ماه برای گزینش و تایید صلاحیت طول می کشد البته بیشتر این نیروها از پرستاران قراردادی و شناخته شده هستند، اما به هر حال در تلاشیم بهترین و باصلاحیت ترین نیروها را وارد بخش دولتی کنیم.