آرشیو سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹، شماره ۳۰۵۷
جامعه
۱۷

نحوه انتخاب دانشجویان نمونه اعلام شد

جدیدترین آیین نامه انتخاب دانشجویان نمونه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور پس از بازنگری به تصویب وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسید.

به گزارش مهر، این آیین نامه به منظور شناسایی و معرفی الگوی مناسب دانشجویی، افزایش مراتب معنوی و تشویق دانشجویان در پایبندی به هویت ملی و گسترش اصول و ارزش های اسلامی و اخلاق حرفه ای و با هدف افزایش تحرک نوآوری، شادابی اجتماعی و شناسایی استعدادهای برتر علمی فرهنگی تدوین شده است.

دانشجویان نمونه در 2 گروه نمونه دانشگاهی و نمونه کشوری تقسیم بندی می شوند؛ دانشجویان در گروه های تخصصی شامل گروه های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم پایه پزشکی و بهداشت، کشاورزی و دامپزشکی، فنی مهندسی، هنر، علوم پایه و علوم انسانی انتخاب و معرفی می شوند.دانشجویانی که حداقل یک نیمسال تحصیلی با معدل کل 16 در هر یک از مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته، معدل کل 17 در مقطع کارشناسی ارشد، معدل کل 17 در مقطع دکترای حرفه ای، معدل کل 17 در مقطع دکترای تخصصی و معدل کل 15 در مقطع دکترای بالینی گذرانده باشند، می توانند در انتخاب نمونه ها شرکت کنند.

دانشجویانی که سابقه محکومیت در شورای انضباطی دانشگاه و سایر مراجع قانونی داشته باشند، امکان شرکت در رقابت برای انتخاب دانشجویان نمونه را ندارند.