آرشیو دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۴۷
جهان
۶

واکنش مخالفان یمنی به ادعای جدید دیکتاتور

مردم انقلابی و گروه های مخالف در یمن با دروغ خواندن ادعای دیکتاتور این کشور درباره کناره گیری قریب الوقوع از قدرت، این ادعا را در ادامه سیاست وقت کشی وی قلمداد کردند. لازم به ذکر است علی عبدالله صالح، رئیس جمهور یمن روز شنبه در تازه ترین اظهارات عوامفریبانه خود ادعا کرد بزودی از قدرت کناره گیری خواهد کرد و آن را به دست مردانی صادق از نظامیان یا غیرنظامیان خواهد سپرد و کناره گیری وی باعث نخواهد شد که قدرت به دست مخالفان بیفتد.

عبدالله صالح در سخنانش با متهم کردن مخالفان خود به کشتار و راهزنی تصریح کرد که طرح مخالفان یک طرح ملی یا قبیله ای نیست، بلکه تنها طرحی است برای انتقام جویی از ملت و کشور یمن. در همین حال شیخ صادق الاحمر، رهبر قبیله حاشد و از بزرگ ترین مخالفان یمنی اعلام کرد انقلاب یمن کماکان مسالمت آمیز باقی خواهد ماند و عبدالله صالح هرچند هم بخواهد آن را به خشونت بکشاند، نمی تواند موفق شود.

در این میان عبده الجندی، معاون وزیر اطلاع رسانی یمن در جمع خبرنگاران اعلام کرد: دور جدیدی از مذاکرات بین حزب حاکم و ائتلاف احزاب موسوم به «دیدار مشترک» آغاز شده تا هرچه زودتر طرح شورای همکاری خلیج فارس برای پایان دادن به بحران کنونی یمن به اجرا درآید.