آرشیو دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۴۷
جهان
۶

هشدار سوریه نسبت به شناسایی رسمی شورای مخالفان

ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه در یک کنفرانس خبری مشترک با نیکلاس مادورو، وزیر امور خارجه ونزوئلاو برونو رودریگرز، وزیر امور خارجه کوبا در دمشق عنوان کرد: مسوولان سوری با هر کشوری که شورای مخالفان سوریه را به رسمیت بشناسد بشدت برخورد خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه افزود: سفارتخانه های ما در کشورهای اروپایی و آمریکا وظیفه تقویت روابط میان ما و این کشورها را دارند، اما برخی از سفارتخانه های این کشورها در دمشق کارهایی به غیر از این انجام می دهند. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دمشق بر مواضع اصولی خود در اجرای اصلاحات و ادامه گفت و گوهای ملی اصرار داشته و مخالفان دولت نیز می توانند در این گفت وگوها مشارکت داشته باشند. المعلم در ارتباط با فعالیت های افراد مسلح در سوریه نیز گفت: هیچ کشوری در دنیا در قبال اقدامات مسلحانه افراد تروریست علیه مردم خود سکوت نمی کند.

از سوی دیگر، داوود عبدالله راجحه، وزیر دفاع سوریه در سخنانی در دانشکده جنگ دمشق تاکید کرد که اقدامات خصمانه توطئه گران علیه سوریه هیچ گاه نمی تواند عزم رهبران سیاسی سوریه را درخصوص اجرای اصلاحات و پیشرفت کشور ضعیف کند و با اجرای این اصلاحات سوریه به یک کشور پیشرو در منطقه تبدیل خواهد شد. در خبر دیگری میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد که احتمال این که روسیه به رهبران سوریه و نیز مخالفان این کشور پیشنهاد بدهد تا یک نشست مقدماتی را برای آغاز گفت وگوها در مسکو برگزار کنند، دور از نظر نیست.