آرشیو چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۳۳۰۵
جهان
۶

ادامه جنبش اشغال در شهرهای مختلف آمریکا

در تازه ترین خبرها در رابطه با جنبش اشغال در آمریکا، گفته می شود 8 نفر از تظاهرات کنندگان جنبش اشغال در مقر حزب دموکراتیک آیوا در دموین بازداشت شدند.

به گزارش فارس، معترضان در مرکز حزب دموکراتیک علیه اقداماتی در واشنگتن همچون هزینه های دفاعی، خط لوله طراحی شده نفت و حقوق و مزایای بیکاری، تظاهرات کردند که به دنبال آن 8 نفر از معترضان آیوا بازداشت شدند.

پلیس اعلام کرد به این افراد درباره تخلف از قانون هشدارهایی داده خواهد شد.

رابرت وایت، رئیس پلیس دنور نیز طی نشستی با معترضان اشغال دنور در پایگاه های پلیس با بیان این که مهلت آنها به پایان رسیده است و پلیس به اجبار اردوی آنها را در پارک مرکزی سیویک در هر زمان جمع آوری خواهد کرد با اشغالگران اتمام حجت کرد.

رئیس پلیس در اظهارات خود به زمان آغاز عملیات جمع آوری اردوگاه اشاره ای نکرد. همچنین شرکت کنندگان در اردوی اشغال یوجین در مقابل قوانین جدید مبنی بر ممنوعیت داشتن ابزاری به عنوان اسلحه در اردو و همچنین قوانین مربوط به محل خواب افراد، مقاومت می کنند.

از سوی دیگر، یک اسقف آمریکایی به همراه 2 کشیش دیگر روز شنبه پس از آن که قصد شرکت در مراسم آغاز سومین ماه جنبش اشغال وال استریت را داشتند، بازداشت شدند.

به گزارش منابع خبری، این 3 کشیش از حصار ایجاد شده در کلیسای تاریخی ترینیتی اپیسکوپال در منهتن عبور کردند تا در این مراسم شرکت کنند که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.