آرشیو چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰، شماره ۳۳۰۵
ایران
۱۵

تپه هزار پیچ گرگان، منطقه گردشگری می شود

هزار پیچ، که تپه ای مشرف به شهر گرگان و به تپه سوگله معروف است از زیر تیغ ساخت و سازها رهایی یافته و قرار است به بزرگ ترین تپه گردشگری شمال در گرگان تبدیل شود. به گزارش مهر، این تپه از قدیم یکی از مکان های تفرجگاهی مردم گرگان محسوب می شد و سال ها محل مناقشه شهرداری گرگان و تعدادی از تعاونی هایی بود که نزدیک به 30 سال پیش بخش هایی از این تپه را خریداری کرده بودند تا برای اعضای خود خانه مسکونی بسازند.

سرانجام پس از کش و قوس های بسیار با واگذار کردن زمین به تعاونی ها در دیگر نقاط، بخشی از معضل هزار پیچ گرگان رفع شده است و مسوولان معتقدند، این تپه زیبا برای نسل آینده گرگان باقی می ماند وزمینش زیر پای بتن و آهن نخواهد رفت.

شهردار گرگان در این باره گفت: بخش هایی از زمین های هزارپیچ را از تعاونی ها خریداری کرده ایم و از 12 تعاونی که دارای زمین در این منطقه بودند تنها به 2 تعاونی ورود پیدا نکردیم و10 تعاونی دیگر یا کارش تمام شده یا در حال پیگیری است. اما هیچ شکی نیست هزار پیچ در آینده ای نزدیک آزاد می شود.

کریمی گفت: هزار پیچ در مساحتی بالغ بر 300 تا 350 هکتار به یکی از بزرگ ترین تپه های گردشگری شمال کشور تبدیل خواهد شد. مکان شهر بازی نیز با تمام امکانات احتمالادر هزار پیچ احداث خواهد شد.

فرماندار گرگان نیز در این مورد گفت: ساخت و ساز در هزار پیچ انجام نخواهد شد، بخش وسیعی از املاک این منطقه خریداری شده و تقریبا با 90 درصد تعاونی ها توافق صورت گرفته است و مجوز ساخت و ساز در این منطقه صادر نخواهد شد

جعفر گرزین افزود: رایزنی برای حل معضل پسماند در هزار پیچ نیز در حال انجام بوده و چون اعتبار ملی می خواهد نیازمند زمان است و اگر تامین اعتبار صورت گیرد، پسماند از هزار پیچ انتقال پیدا می کند.