آرشیو یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۰۵
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

تجلیل از 14 اثر برگزیده در جشنواره ملی قرآن پژوهی و طب در قم

نخستین جشنواره ملی «قرآن پژوهی و طب» با معرفی 14اثر برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، از پدیدآورندگان آثار برتر این جشنواره با اهدای لوح و تندیس یادبود قدردانی شد.

آثار برگزیده از میان 114 اثر منتخب و یک هزار و400 مقاله پژوهشی که در کنگره های قرآن پژوهی و طب در بیش از 40 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شده بود، انتخاب شده است.

در این مراسم از «بهمن توان» از اراک «حسن کریمی یزدی» از قم، «فرهاد پورفرضی» از اردبیل، «مسعود فردوسی» از اصفهان، «اسلام آقاپور» از کمیته راهبردی قرآن پژوهی و طب، «داود فرج زاده» از دانشگاه بقیه الله، «محمد آقاجانی» از کاشان، «محمد رسولی» از هرمزگان، «مسعود نیک فرجام» از اراک و «حمدالله مشتاقی» از شهرکرد تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از «مرضیه بیگم سیاه پوش» از قزوین، «آذر آوازه» از زنجان، «فاطمه سفیدی» از قزوین و «حکیمه حیدری» از سبزوار با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

بازدید از کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی و برگزاری کارگاه ها و نشست های علمی با موضوعات روش شناسی پژوهشی قرآن کریم، رابطه معنویت و سلامت، بهره برداری از آیات پزشکی از برنامه های جنبی این جشنواره بود.

نخستین جشنواره ملی «قرآن پژوهی و طب» با هدف تقویت و توسعه فضای معنوی مبتنی بر قرآن کریم در دانشگاه های علوم پزشکی و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه قرآن و سلامت در روزهای اول و دوم دی ماه در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

تجلیل از مقام علمی و بیش از شش دهه تلاش های قرآنی آیت الله «ناصر مکارم شیرازی» از مراجع تقلید از مهمترین برنامه های این جشنواره قرآنی بود که با حضور «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت الله «مقتدایی» برگزار شد.