آرشیو یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۰۵
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

پالایشگاه شازند به تولیدکنندگان سوخت جت کشور پیوست

سرپرست پالایشگاه امام خمینی شازند از آماده شدن، واحد اف چهار طرح توسعه این پالایشگاه خبر داد.

مجید رجبی کهریزی در گفت وگو با مهر افزود: تاکنون چهار میلیون و200 هزار لیتر سوخت جت و هواپیما در این پالایشگاه تولید شده که با اضافه شدن واحد جدید، تولید به بیش از شش میلیون لیتر افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه، تولیدات این پالایشگاه براساس استانداردهای یورو پنج و آخرین استانداردهای جهانی است، گفت: برای راه اندازی این واحد، 28 میلیون و 492 هزار یورو سرمایه گذاری شده است.

بنابراین گزارش طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های نفتی پالایشگاه امام خمینی شازند یکی از مهمترین و بزرگترین طرح های اجرا شده در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت است؛ که در واقع احداث پالایشگاهی جدید در کنار پالایشگاه فعال کنونی است.

گفتنی است با اجرای این طرح پالایشگاه امام خمینی شازند تا پایان امسال ظرفیت تولید بنزین خود را به 4/3برابر کل ظرفیت موجود افزایش می دهد و روزانه 16میلیون لیتر بنزین تولید خواهد کرد.

به گزارش مهر تغییر خوراک پالایشگاه و افزایش ظرفیت پالایشی از روزانه 170 هزار بشکه نفت خام سبک به روزانه 250 هزار بشکه مخلوطی از نفت خام سبک و سنگین برای جلوگیری از واردات بنزین و فرآورده های نفتی، افزایش تولید بنزین و محصولات مطابق با استانداردهای کیفی روز دنیا است.