آرشیو یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۰۵
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

مدیرعامل شرکت ملی حفاری خبر داد

بومی سازی17 هزار قطعه حفاری وارداتی

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: در حال حاضر قریب به 17 هزار قطعه حفاری که پیش از این از خارج وارد می شد بومی سازی شده و 70 قطعه از دستگاه حفاری نیز در داخل ساخته می شود.

حیدر بهمنی در سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران به فرمان حضرت امام خمینی در جمع خبرنگاران، این شرکت را زاییده انقلاب دانست و اظهار داشت: پیش از انقلاب 1200 حلقه چاه در کشور حفاری شده بود که پس از پیروزی انقلاب این تعداد به 3330 حلقه رسید که از این تعداد 260 حلقه آن در دریاست.

وی تاکید کرد: حفاری هر حلقه چاه در دریا به اندازه حفر 5 حلقه چاه در خشکی زمان، هزینه و انرژی نیاز دارد.

بهمنی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر قریب به 17 هزار قطعه حفاری که پیش از این از خارج وارد می شد بومی سازی شده و 70 قطعه از دستگاه حفاری نیز در داخل ساخته می شود، افزود: با اقتدار اعلام می کنیم که این مهم تنها محصول فکر و همت جهادی مهندسین و نیروهای جهادگر ماست که تصمیم سازی کردند و ما نیز این تصمیم را محقق کردیم.

وی در ادامه از پیوستن 7 دستگاه حفار مشتمل بر 5 دستگاه در حوزه خشکی و 2 دستگاه در حوزه دریایی به سیستم حفاری کشور تا پایان سال 91 خبر داد و در خصوص برگزاری نهمین نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری نیز اظهار داشت: تاکنون قریب به 117 شرکت جهت حضور در نمایشگاه ثبت نام کرده اند که به علت محدودیت مکانی برخی از آنها فرصت شرکت در نمایشگاه را از دست دادند.