آرشیو یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۰۵
اخبار خارجی
۱۶

تداوم سرکوب ها در بحرین

مردم: تسلیم آل خلیفه نمی شویم

سرویس خارجی -

تظاهرات معترضان بحرینی که خواستار سرنگونی آل خلیفه بودند با حمله مزدوران رژیم به شدت سرکوب شد.

صدها بحرینی با برگزاری تظاهرات در محله های منامه پایتخت این کشور و شهرهای دیگر بحرین برخواسته خود مبنی بر سرنگونی رژیم آل خلیفه و مجازات کسانی که مردم را به شهادت رساندند تاکید کردند.

این در حالی است که با حمله نیروهای امنیتی آل خلیفه این تظاهرات به درگیری های شدید منجر شد و تعداد زیادی از تظاهرکنندگان به علت استنشاق گازهای سمی دچار مسمومیت و خفگی شدند.

مردم بحرین با سر دادن شعار هیهات منا الذله اعلام کردند که از ظلم و ستم رژیم حاکم به ستوه آمده اند و خواستار دخالت مجامع بین المللی و نهادهای حقوق بشری شدند.

از سوی دیگر، منابع بحرینی اعلام کردند که مزدوران آل خلیفه به ساختمان جمعیت الوفاق اسلامی بحرین که بزرگ ترین حزب شیعی مخالف رژیم به حساب می آید حمله و این ساختمان را گلوله باران کردند.همچنین نیروهای امنیتی با شلیک گازهای خفه کننده به درون این ساختمان قصد دستگیری اعضای این حزب را داشتند که با دخالت مردم و حمایت از اعضای این حزب موفق به دستگیری اعضای الوفاق نشدند.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق، رئیس هیئت تحکیم، معاون این هیئت و یک خبرنگار دچار حالت خفگی شدند و از مصدومان این یورش وحشیانه بودند.

این در حالی است که جمعیت الوفاق با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن این حمله وحشیانه اعلام کرد که این رفتار ضدانسانی اراده و عزم مردم برای اعتراضات و دفاع از حقوق ملی را کاهش نخواهد داد.

الوفاق افزود، ملت بحرین هرگز سر تسلیم فرود نخواهد آورد و مبارزات علیه رژیم حاکم ادامه خواهد داشت.

شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرینی نیز اظهار داشت، یورش های وحشیانه، سرکوب ها، هتک حرمت به مساجد، شکنجه و دستگیری ها نمی تواند روحیه انقلابی مردم را خدشه دار کند و ملت مقاوم بحرین همچنان آماده فدا کردن جان در راه اسلام است.

گفتنی است این هجوم های وحشیانه و سیاست های سرکوبگرانه از سوی رژیم آل خلیفه در حالی صورت می گیرد که اخیرا کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد سرکوبگری ها در این کشور را به شدت محکوم کرد و به رژیم آل خلیفه درباره ادامه کشتارها هشدار داده است.