آرشیو دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۳۹۴
اقتصادی
۴

قیمت شیر خام 720 تومان تعیین شد

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور گفت: براساس نتایج آخرین جلسه ای که در استانداری تهران برگزار شد، قیمت هر کیلوگرم شیر خام 720 تومان تعیین و از روز گذشته لازم الاجرا شده است.

سعید سلطانی سروستانی در گفت وگو با فارس افزود: قیمت پایه هر کیلوگرم شیر خام با چربی 8 / 2 و بار میکروبی 100 هزار 720 تومان تعیین شد و برای هر یک دهم درصد افزایش چربی 10 تومان به قیمت پایه اضافه می شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور افزود: در کنار این مساله، مرکز پشتیبانی امور دام موظف شد قیمت نهاده ها را کاهش داده و کل سبوس مورد نیاز دامداران را به قیمت مصوب سال گذشته یعنی کیلویی 195 تومان عرضه کند. همچنین قرار شد تعرفه جو که پیش از این بنا بود از اول اردیبهشت 11 درصد شود، برداشته شود. سلطانی ادامه داد: دولت و مسوولان مربوط نیز باید تلاش کنند قیمت تمام شده تولید شیر خام کاهش یابد. وی با بیان این که در حال حاضر قیمت تمام شده شیر خام کیلویی 830 تومان است، گفت: دامداران با شرط انجام کاهش قیمت تمام شده از سوی دولت قیمت جدید را پذیرفتند.مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور همچنین گفت: قیمت فرآورده های لبنی نیز قرار شد، ضمن برگشتن به قیمت قبل با نرخ جدید شیر خام محاسبه و قیمت های جدید فرآورده های لبنی اعلام شود.این چهارمین بار پس از هدفمندی یارانه هاست که قیمت شیر رسما تغییر می کند.