آرشیو دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۳۹۴
اقتصادی
۴

دریافت شماره اقتصادی برای مودیان حقوقی الکترونیکی شد

سازمان امور مالیاتی کشور و گمرک جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه مشترکی از مودیان برای ثبت نام الکترونیکی و دریافت شماره اقتصادی دعوت کردند.

به گزارش فارس، سازمان امور مالیاتی کشور و گمرک جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای اعلام کردند، در اجرای سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه خدمات الکترونیکی و در جهت اجرای طرح جامع مالیاتی و گمرک نوین، به منظور تشویق و توسعه خوداظهاری بر پایه احترام و اعتماد متقابل با استفاده از تجارب حاصله در نظر دارند، نسبت به ثبت نام الکترونیکی مودیان و تخصیص شماره اقتصادی به منظور بهره مندی از خدمات الکترونیکی نوین اقدام کنند. در اولین مرحله از این برنامه ثبت نام الکترونیکی از اشخاص حقوقی صورت خواهد پذیرفت.سازمان امور مالیاتی کشور و گمرک جمهوری اسلامی ایران به همین دلیل از تمام اشخاص حقوقی (اعم از شرکت ها، موسسات و...) دعوت کرده اند، ضمن مراجعه به سایت www.tax.gov.ir و انجام مراحل پیش ثبت نام، نام کاربری و رمز عبور را دریافت و در نهایت مراحل ثبت نام خود را کامل کنند.

براساس اطلاعیه، ثبت نام اشخاص حقوقی برای دریافت شماره اقتصادی جدید در این مرحله برای همه مودیان اجباری است، زیرا شماره اقتصادی جدید جایگزین شماره قبلی در نظام مالیاتی، گمرکی و اقتصادی کشور خواهد شود.

این اطلاعیه اضافه می کند: مودیانی که مراحل ثبت نام الکترونیکی خود را کامل کنند، از مزایای تسهیلات خدمات الکترونیکی نظیر دسترسی به نسخه الکترونیکی پرونده مالیاتی، برخورداری از امضای الکترونیکی در فرآیند های مالیاتی، پرداخت الکترونیکی و تسلیم کاملاالکترونیکی اظهارنامه های مالیاتی (بدون نیاز به مراجعه حضوری با پست کردن اظهارنامه) برخوردار خواهند شد.