آرشیو دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۳۹۴
اقتصادی
۴

ترمز ABS خودروهای داخلی تست مجدد می شود

معاون سازمان ملی استاندارد ایران گفت: نمونه برداری از تمام خودروهای داخلی صورت گرفته و تست سیستم ترمز ABS آنها در حال انجام است.

بهادر کاظمی در گفت وگو با ایسنا افزود: چند هفته پیش به دنبال برخی شکایت های صورت گرفته، کنترل موردی سیستم ABS تمام خودروهای سواری داخلی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این که در حال حاضر از تمام خودروهای سواری داخلی نمونه برداری شده و تست ABS آنها در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در این تست عملکرد سیستم ABS این خودروها در سطح جاده کنترل می شود. کاظمی ادامه داد: تاکنون تست برخی از این خودروها به پایان رسیده و مشکلی در سیستم ABS آنها مشاهده نشده است. در باقی خودروها نیز تست مربوط در حال انجام است. وی افزود: در ادامه این روند در صورت مشاهده هرگونه مشکل احتمالی در سیستم ABS یک خودرو، هم به خودروساز مربوط جهت اصلاح فرآیند تولید تذکر داده شده و هم جهت رفع عیب به اطلاع عموم مردم رسانده می شود.

سازمان ملی استاندارد ایران حدود 3 هفته پیش اعلام کرد که به دنبال برخی شکایت های صورت گرفته از عملکرد سیستم ترمز ABS برخی خودروهای داخلی، سیستم ABS تمام خودروهای داخلی به صورت موردی کنترل می شود.