آرشیو پنجشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۱، شماره ۲۴۹۲
نگاه
۸
دیدگاه سه

پیکسلی برای کافکا

سهیل خان محمدی

پیکسلی برای کافکا، نوشته یی از شخصیتی یا آواتاری معروف، این روزها روی کیف خیلی ها دیده می شود که وابستگی فرد را به شخصی خاص نشان می دهد: همان بت ساختن از شخصی برای خود در ذهن. اما افراد زیادی را در سطح جامعه می بینیم که دنباله رو این بت ها هستند یا بهتر بگوییم شناختی از فکر و اندیشه این افراد به صورت عمیق ندارند و اکثرا به پوشش و تیپ این اشخاص توجه دارند، موهای فرفری بلند یا موی کوتاه با یک سبیل یا عینک های بزرگ کائوچویی از نشانه های ظاهری این افراد است.

البته کسی با اینکه افراد نسل چهارمی الگویی از نظر ادبی، سیاسی و اجتماعی داشته باشند مشکلی ندارد و به نظر نگارنده این موضوع باعث پیشرفت فکری و اجتماعی افراد می شود. اما آیا بهتر نیست به جای الگو برداری از تیپ یا چاپ عکس افراد روی لباس و پیکسل، به نوشته ها و زندگینامه و تلاش آنها توجه کنیم؟

بیاییم حتی با گرایش به تیپ فکری این افراد و استفاده بیهوده و زیاد از بعضی جملات خاص منتسب به این بت ها به مطالعه در رابطه با زندگی و کارهایشان بپردازیم تا تنها مقلد چشم و گوش بسته یی نباشیم و بتوانیم پیشرفت کنیم حتی با الگو گرفتن از این بت های زندگی امروزی.