آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۵۲۰۷
تولید
۷

امکان معامله مواد اولیه برای تولیدکنندگان در بورس فراهم شد

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: تولیدکنندگان می توانند با ثبت نام در سایت بهین یاب نسبت به خرید و فروش مواد اولیه از طریق بورس اقدام کنند.

سیدرضا فاطمی امین در مورد این که گفته می شود فروش مواد اولیه در بورس توسط واسطه ها انجام می شود و تولیدکنندگان قادر به خرید و فروش در بورس نیستند، اظهار داشت: تولیدکنندگان از طریق ثبت نام در سایت بهین یاب می توانند نسبت به خرید و فروش مواد اولیه اقدام کنند.

وی افزود: در صورت ثبت نام در این سایت و در بخش مربوطه برای تامین مواد اولیه اگر این امر مورد تایید استان مربوطه و دفتر تخصصی ذیربط قرار گیرد امکان دسترسی الکترونیک تولیدکنندگان در بورس ایجاد می شود و از این طریق تولیدکنندگان قادر خواهند بود به طور مستقیم نسبت به خرید مواد اولیه مورد نیاز از طریق بورس اقدام کنند.وی یادآورشد: تاکنون بالغ بر 9 هزار واحد تولیدی برای دریافت شناسه کسب و کار در سایت بهین یاب ثبت نام کرده اند و ارائه خدمات به این واحدها از طریق این درگاه اطلاعاتی صورت می گیرد.

فاطمی امین تصریح کرد: این امر به یکپارچه سازی اطلاعات و ارائه خدمات به مخاطبان در بخش صنعت و معدن کمک کرده و هم اکنون ارائه تمام خدمات به بنگاه های تولیدی از طریق این سیستم انجام می شود.معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان تفاوت بین کد اقتصادی و شناسه کسب و کار یادآور شد: کد اقتصادی یک شماره خاص است که برای یکپارچه سازی اطلاعات مالیاتی به کار می رود ولی شناسه کسب و کار، اطلاعات کسب و کار بنگاه را معین می کند.

وی یادآور شد: برای هر یک از فعالیت های دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت یک شناسه کسب و کار (12 رقمی) تخصیص داده شده که این شناسه به منزله هویت فعالیت بنگاه است. تمامی اطلاعات بنگاه با اتصال به شناسه کسب و کار، یکپارچه شده و ارائه خدمات به بنگاه ها فقط با داشتن شناسه کسب و کار امکان پذیر است.