آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۵۲۰۷
تولید
۷

گزیده

استیضاح خلیلیان به نفع بخش کشاورزی نیست

رئیس کمیسیون کشاورزی در گفت وگو با تاکید کرد: استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در شرایط کنونی به نفع بخش کشاورزی نیست. عباس رجایی گفت: در سال جاری برای نخستین بار در طول تاریخ کشاورزی ایران، ستاد توسعه کشاورزی ایجاد شده که در این راستا تسهیلات خوبی به کشاورزان اعطا می شود و با ادامه این روند قطعا بخش کشاورزی می تواند متحول شود لذا در چنین شرایطی تزلزل مدیریتی در راس هدایت بخش کشاورزی می تواند به ضرر کشاورزان باشد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از موارد استیضاح وزیر جهاد کشاورزی از جمله تنظیم بازار و تامین نهاده خارج از حیطه وظایف وزارت جهاد کشاورزی است.

استیضاح خلیلیان صلاح نیست

در همین حال عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نیز معتقد است: استیضاح صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی در شرایط کنونی کشور و همزمان با آغاز سال زراعی جدید به نفع تولید ملی نیست و باری را از دوش مشکلات این بخش برنمی دارد.

محمدمهدی برومندی می گوید: هم اکنون وزیر جهاد کشاورزی باید بدون هیچ گونه دل نگرانی به برنامه ریزی و سیاستگذاری برای سال زراعی جدید بپردازد در حالی که بخش عمده کار وی صرف پاسخگویی به سوالات نمایندگان مجلس شده است.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد تاکید کرد: هم اکنون مسائل و مشکلات بخش کشاورزی فقط در حوزه اختیارات وزیر جهاد کشاورزی نیست بلکه بخشی از اختیارات حوزه کشاورزی در اختیار وزراتخانه های دیگر قرار دارد. وی تاکید کرد: کمیسیون کشاورزی اعتقاد دارد در جهت حل مشکلات بخش کشاورزی بایستی تمامی اختیارات از تولید تا مصرف در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد تا بخشی از مشکلات این بخش مرتفع شود.