آرشیو دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱، شماره ۵۲۰۷
شوک امروز
۲۳

خودکشی ناموفق پسر دانشجو در دادگاه

گروه شوک: یک دانشجوی انگلیسی پس از آن که از سوی هیات منصفه به جرم آزار و اذیت دختری 19ساله گناهکار شناخته شد، تلاش کرد در جایگاه متهمان به زندگی خود پایان دهد.

لیام نگوین، دانشجوی 21 ساله رشته عمران در دانشگاه ناتینگهام در جلسه​ای که در دادگاه نیوکاسل برگزار شده بود، به محض اعلام نظر هیات منصفه تصمیم به خودکشی گرفت و فریاد زد: این آخرین روز زندگی ام در کره زمین است و به سرعت​ سر خود را با خشونت تمام به قسمت شیشه ای جایگاه متهمان کوبید و با سر و صورتی خون آلود نقش زمین شد و از هوش رفت.

نگوین پس از به هوش آمدن مدام فریاد می زد: «دلم می خواهد بمیرم، ​ لطفا اجازه بدهید بمیرم.» در حالی که حاضران در جلسه از جمله قاضی و اعضای هیات منصفه بشدت از مشاهده این صحنه شوکه شده بودند، او را به بیمارستان انتقال دادند.

نورمان بارکر 68 ساله، یکی از شاهدان حاضر در دادگاه می گوید: «متهم جوان با چنان ضربه ای سر خود را به میز کوبید که با خودم گفتم باید بیایند و مغزش را از روی زمین جمع کنند.» وی می افزاید: «این حادثه دقیقا پس از اعلام حکم رخ داد و نگوین سرش را به شیشه ای با ضخامت 10 میلی​متر کوبید و نقش بر زمین شد.»

نگوین که 6 روز پیش محکوم اعلام شده بود، روز بعد از حادثه دوباره به دادگاه بازگردانده شد، در حالی که زخمی عمیق بر پیشانی​اش خودنمایی می کرد و قاضی جان میلفورد وی را به 6 سال زندان محکوم کرد.

وی به همراه 3 نگهبان و دستبند بر دست در دادگاه حاضر شده بود تا نتواند دیگر آسیبی به خود وارد کند. به گزارش دادگاه، ماه گذشته نگوین پس از ضرب و شتم قربانی خود، وی را مورد آزار و اذیت قرار داده بود. نگوین که اصلیتش ویتنامی است و خانواده​اش نیز ساکن همان کشور هستند پیش از این یک سال در انگلستان زندگی کرده بود و زمانی که با دختر دانشجو مواجه شد به وی پیشنهاد داده بود که می تواند نقاط جذاب و دیدنی نیوکاسل را به او نشان دهد. اما در عوض دختر جوان را در خانه دانشجویی​اش گیر انداخت و نقشه شوم خود را عملی کرد.

بنابر گزارش ها، ​نگوین به خاطر دریافت چنین محکومیتی بزودی به کشور خود بازگردانده خواهد شد.