آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱، شماره ۵۳۱۰
ایران زمین
۱۱

موافقت با تاسیس 5 منطقه نمونه گردشگری در گلستان

گرگان - خبرنگار موافقتنامه تاسیس 5 منطقه نمونه گردشگری گلستان به شهرداران مربوطه این استان به منظور عقد قرارداد با سرمایه گذاران اعطا شد.

قربان عباسی دبیر کارگروه گردشگری گلستان تصریح کرد: با توجه به نقش و اهمیت مناطق نمونه گردشگری در رونق گردشگری کشور و به ویژه جذب مشارکت های خصوصی و غیردولتی در این فرایند حرکت گسترده ای توسط دولت نهم برای تصویب مناطق دارای قابلیت به عمل آمد که در سفرهای اول ودوم رئیس جمهوری به گلستان، 30منطقه تفرجی این استان به عنوان مناطق نمونه گردشگری به تصویب هیات وزیران رسید. 3 منطقه تفرجی به عنوان مناطق نمونه گردشگری درشهرستان بندرترکمن، 2منطقه درشهرستان بندرگز، 5 منطقه درشهرستان رامیان، 4 منطقه درشهرستان کردکوی، 3 منطقه درشهرستان کلاله، 7منطقه درشهرستان گرگان، یک منطقه درشهرستان آزادشهر، 2 منطقه درشهرستان گنبد، یک منطقه درشهرستان مینودشت و 2منطقه درشهرستان علی آباد کتول به عنوان مناطق نمونه گردشگری گلستان معرفی شده است. قبل از واگذاری مناطق نمونه گردشگری به سرمایه گذاران واجد شرایط و صدور موافقتنامه برای آنان مطالعات پایه مناطق نمونه باید توسط استان انجام می شد که این اداره کل مطالعات امکان سنجی همه همراه با بسته های سرمایه گذاری به فارسی وانگلیسی، فرم های ستاد سرمایه گذاری را تهیه و مقدمات واگذاری مناطق نمونه به سرمایه گذاران را آماده کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطر نشان کرد: پس ازصدورموافقتنامه تاسیس و واگذاری منطقه، سرمایه گذار موظف به انجام مطالعات جامع وتفصیلی منطقه می شود و پس ازتایید کارگروه گردشگری استان، کارگروه مسکن و شهرسازی وشورای برنامه ریزی استان وابلاغیه تاییدیه طرح از مرکز،عملیات اجرایی توسط سرمایه گذارشروع می شود.

گلستان از استان های مستعد کشور در زمینه توسعه گردشگری است و سالانه هزاران نفر از هموطنانمان از جاذبه های طبیعی و زیبای آن دیدن کرده و لذت می برند.