آرشیو شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۳۷۰۰
جهان
۶

ادامه ناآرامی ها در پایتخت سوئد

سوئد که یکی از آرام ترین کشورهای اروپایی به حساب می آید، اما یک هفته می گذرد که این کشور شاهد درگیری هایی در پایتخت خود است. به گزارش فارس، روز گذشته اعلام شد در ناآرامی های پنجشنبه شب استکهلم، 9 خودرو، دو مدرسه و یک اداره پلیس به آتش کشیده شد.

اوایل صبح دیروز، پلیس به خبرگزاری «تی تی» سوئد گفت: تاکنون هشت نفر به دلیل شورش های شبانه دستگیر شده اند اما گزارشی درباره زخمی شدن افراد منتشر نشده است. در منطقه «رینکبی» که اکثریت آن را مهاجران تشکیل می دهند، آتش نشان ها به محل اعزام شدند تا شعله های آتش شش خودرویی را که در کنار یکدیگر در حال سوختن بود، مهار کنند. بر اساس این گزارش، پنج خودرو به طور کامل از بین رفته و یکی از خودروها با خسارت اندکی مواجه شده است. پلیس در یکی از روستاهای جنوب استکهلم نیز اعلام کرد اغتشاشگران تا اوایل صبح دیروز در حال پرتاب کردن سنگ به آنها بودند.

در همین حال اولف یوهانسون، معاون رئیس پلیس استکهلم گفت: هر شخصی که زخمی می شود یک مصیبت برای سوئد است و هر خودرویی که به آتش کشیده می شود، یک ناکامی برای جامعه قلمداد می شود.

اعتراض ها از روز یکشنبه هفته گذشته در منطقه «هاسبی» پس از آن آغاز شد که ماموران پلیس به یکی از ساکنان (شصت و نه ساله) این محل تیراندازی کرده و وی را به قتل رساندند. هاسبی منطقه ای است که 80 درصد از جمعیت 12 هزار نفری آن مهاجر بوده و از میزان بالای بیکاری رنج می برد. از سوی دیگر این ناآرامی ها باعث شده درباره جذب مهاجر که 15 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند مباحثی به وجود آید.