آرشیو سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۸۶
تا حماسه
۲۹
خبر

از ریخت و پاش و اسراف کاندیداها جلوگیری شود

جبار کوچکی نژاد با بیان این که هنوز 50 درصد مردم تصمیم قطعی در خصوص انتخاب کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم نگرفته اند، گفت: آسیب هایی که در انتخابات دوره قبل از ناحیه فتنه و عوامل آنان به کشور و نظام وارد شد، منجر به سکوت مردم نسبت به اظهار نظر در خصوص کاندیدای مدنظرشان شده است.

وی با اشاره به این که تا روز جمعه وضعیت مشخص تر خواهد شد، افزود: در حال حاضر به نظرسنجی های موجود نمی توان چندان اعتنا کرد، چرا که احتمال جا به جایی بسیاری در نظرسنجی هایی که تاکنون صورت گرفته، وجود دارد.

وی سکوت این تعداد از مردم را خطرناک دانست و گفت: این خطر از آنجاست که احتمال انحراف در رای مردم وجود دارد، چرا که عدم ابراز نظر مانع از هرگونه بحث و بررسی و تصمیم گیری درست می شود.

کوچکی نژاد در ادامه گفت و گوی خود با شبکه تاکید کرد: نخبگان و فعالان سیاسی باید تلاش کنند تا این سکوت مردم شکسته شود.

وی یکی از دلایل سکوت مردم را شک و تردید آنان نسبت به کاندیداها دانست و گفت: مردم دچار تردید هستند که آیا کاندیداها به اظهارات خود پایبند بوده و عمل خواهند کرد یا نه.

نماینده رشت با بیان این مطلب که مناظرات سیاسی می توانست مردم را به جنب و جوش وادارد، تصریح کرد: متاسفانه جز مناظره اخیر، مابقی مناظرات صدا و سیما چندان معقول و مناسب نبود.

این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به این که متاسفانه همچنان برخی کاندیداها در بحث تبلیغات ریخت و پاش و اسراف می کنند، بیان داشت: برخی از کاندیداها با برخورداری از امکانات مالی وسیع دست به تبلیغات گسترده انتخاباتی در روستاها و شهرستان ها زده اند.

وی تصریح کرد: نخبگان سیاسی باید این مسائل را برای مردم افشا کرده و شفاف سازی کنند تا مردم با دیدگاه درستی وارد عرصه انتخابات شده و دست به انتخاب بهترین گزینه بزنند.