آرشیو سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۸۶
پیشرفت
۶
تلنگر

آشنایی نامطلوب بخش خصوصی با شیوه های تامین مالی

در نشست مشترک کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی با مدیران سازمان سرمایه گذاری، راهکار جذب و گسترش سرمایه گذاری خارجی بررسی شد.

قادر سلیمانی مدیر کل دفتر سرمایه گذاری خارجی با اشاره به اهمیت، جایگاه و روند جذب سرمایه گذاری خارجی در سطح ملی به بسترهای قانونی و مشوق های سرمایه گذاری و تاسیس مراکز خدمات سرمایه گذاری در سطح استان ها گفت: اتاق ها باید به نقش پیشتازی خویش در ترویج این فرهنگ تامین مالی بیش از گذشته بپردازند.

سلیمانی افزود: اتاق های بازرگانی باید زمینه ساز ائتلاف سرمایه های ملی و بین المللی برای رشد، تولید و شکوفایی اقتصاد ملی باشند و همانند سایر کارکردهای اتاق ها در سایر کشورها باید از طریق گفت وگوی مستمر و سازنده با بخش های خصوصی کشور زمینه ساز ائتلاف سرمایه، بسط و تعمیم فرهنگ جذب سرمایه گذاری خارجی را فراهم کنند.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی تاکید کرد: اتاق ها باید از نقش های سنتی خویش از تجارت به مدل همکاری اقتصادی بلند مدت فکر کنند و پرچمدار این شیوه جدید تامین منابع مالی کم ریسک و پربازده برای طرفین و اقتصاد کشور شوند.

همچنین در ادامه این نشست شراگیم شمس مشاور رئیس کل سازمان سرمایه گذاری گفت: اقدام های سازمان سرمایه گذاری در سال های اخیر برای بهبود فضای کسب و کار و مقررات زدایی زمینه های مثبتی را برای حضور و فعالیت بخش خصوصی خارجی فراهم کرده و صنایع تولیدی کشور باید از این فرصت استفاده بیشتری کنند.

شمس یادآور شد: بخش های خصوصی کشور هنوز با این شیوه تامین مالی آشنایی کافی ندارند و برای رفع مشکل نقدینگی خویش کماکان به دنبال منابع بانکی و روش های قرضی هستند.