آرشیو سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۸۶
پایتخت
۲۷

بدون تیتر

اول اینکه

روزانه 10 تا 15 گزارش از تخلفات تبلیغاتی شورای شهرها مستندسازی و به وزارت کشور ارسال می شود؛ نعمت الله ترکی، رئیس بازرسی انتخابات استان تهران با اشاره به این که 7 هزار شعبه اخذ رای در استان تهران مستقر است، گفت: در استان تهران 7 هزار شعبه اخذ رای و 14 هزار صندوق برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر تهران مستقر شده است و در هر 10 شعبه اخذ رای یک بازرس حضور دارد.

دوم اینکه

شهرستان ری به 120 فضای آموزشی نیاز دارد؛ سید هادی موجانی گفت: دو هزار واحد مسکونی در منطقه حسن آباد و شماری نیز در کهریزک، قوچ حصار و سایر مناطق شهرستان در حال ساخت است. کمبود فضای آموزشی در شهرستان ری موجب شده تا ادارات آموزش و پرورش نواحی این شهرستان نتوانند آنگونه که باید طرح 3-3-3-3 را اجرا کنند. پیش بینی می شود خیرین ساخت 17 مدرسه را در جشنواره پنجم تقبل کنند.

سوم اینکه

مکاتبات استانداری برای جلوگیری از آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب؛ محمدرضا محمودی معاون عمرانی استاندار تهران درباره هشدار اخیر وزارت بهداشت مبنی بر آبیاری مزارع سبزیجات جنوب تهران با آب فاضلاب، اظهار کرد: مکاتبات لازم با جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت و فرمانداری شهرری برای مراقبت از این مزارع صورت گرفته است. همچنین تصفیه خانه ای به منظور تامین بخشی از نیازهای کشاورزان این منطقه گشایش یافت.

چهارم اینکه

کمتر از نیم درصد نوآموزان تهرانی به مدارس استثنایی رفتند؛ وجیه الله پرویزی،مدیر آموزش و پرورش استثنایی تهران در این باره گفت: داشتن شناسنامه سلامت لازمه نامنویسی نوآموزان بدو ورود به دبستان است، برآورد ما حضور حدود 100 هزار نوآموز در پایگاه های سنجش سلامت شهر تهران است. بر این اساس با ارائه این شناسنامه به مدرسه، ثبت نام قطعی می شود.

پنجم اینکه

مجوز فعالیت 40 مرکز تفریحی در استان تهران صادر شد. مسلم بیات، مدیر کل اداره کل استاندارد استان تهران گفت: در بازرسی های کارشناسان و بازرسان این اداره کل از مراکز تفریحی در سطح استان، مکانهای تفریحی گل نرگس ورامین و بوستانهای جنگلی و ولیعصر قرچک در این شهرستان پلمب شد. غیراستاندارد بودن تجهیزات و وسایل بازی و توجه نکردن مالکان و متصدیان این مراکز به اخطارهای داده شده از سوی سازمان، مبنی بر رفع معایب، علت اصلی پلمب این مراکزاست.