آرشیو سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۸۶
آموزش
۱۲
خبر اینکه

توصیه هایی از جنس وزارت علوم به دانشجویان

همچنان اردوهای مختلط دانشجویی ممنوع است. این تنها خبر فرهنگی دانشگاه ها در آستانه تعطیلات تابستانی دانشگاه ها نیست! چراکه با کاهش بودجه های فرهنگی در دانشگاه ها، اردوهای تابستانی امسال در دانشگاه ها رونق چندانی ندارد.

جلیل دارا، مدیرکل فرهنگی وزارت علوم درباره ادامه ممنوعیت برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی می گوید: هنوز هم براساس مصوبه ای که پیش از این به تصویب رسید و به دانشگاه ها ابلاغ شد، برگزاری اردوهای مختلط ممنوع است، آمار دانشجویان آنقدر زیاد است که در فضاهای اردویی دختر و پسر می توانند جداگانه حضور داشته باشند و برنامه های فرهنگی هم اجرا شود، اما چیزی که ابلاغ شده این است که دانشگاه ها همچنان حق ندارند در فضاهای اردویی، اردوهای مختلط برگزار کنند.

به گفته وی، در بحث اردوها، چیزی که مدنظر است و به آن توجه هم نمی کنیم، این است که اردوهای دانشجویی لزوما به معنای این نیست که دانشجو را با سپری کردن مسافت طولانی و هزینه زیاد به جایی برای تفریح ببریم، توصیه وزارت علوم این بوده که حتی الامکان بیشتر برنامه های فرهنگی در اماکن فرهنگی آن استان که مکان مناسبی برای بازدید به شمار می آیند، برگزار شوند. بسیاری از دانشجویانی که در استان ها هستند در واقع غیربومی به شمار می آیند و تمایل برای برپایی برنامه های فرهنگی در خارج از دانشگاه و داخل استان بیشتر است.

به گفته وی، اگر از پتانسیل مجموعه و فضای تفریحی استان برای برگزاری این اردوها استفاده شود، بسیاری از مشکلات مربوط به بودجه هم رفع می شود. این امر بستگی به همه دانشگاه ها دارد و اگر برنامه های فرهنگی در نظر گرفته باشند، می تواند برگزار شود، اما معمولا در فصل تابستان یکی از برنامه های فعالی که دانشجویان برگزار می کنند اردوهای جهادی است.