آرشیو سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۸۶
سینما
۲۶
جشنواره مستند

حکایت غریبه در خانه یک زوج جوان

«وقتی که شهری در خواب فراموشی»ساخته بابک قائم از تدوینگرهای جوان سینما است که برای فیلم کوتاه خود به سراغ سوژه ای فلسفی رفته است.داستانی پیچیده که به تعداد تماشاگران آن استنباط و برداشت وجود دارد.داستان این فیلم درباره زن و شوهر جوانی است که نیمه شب پس از بازگشت از مهمانی وارد خانه می شوند و متوجه می شوند که شخصی در خانه آن هاست این زوج درصدد اثبات هویت خود برمی آیند و تلاشی ابزورد گونه را آغاز می کنند.

کل ماجرای فیلم حکایت یک تا دوساعت این زوج است که در دو موقعیت به شدت متضاد قرار می گیرند.با این وصف نگاه حرفه ای در این فیلم کاملا مشهود است.

نکته جالب در این فیلم حضور بازیگران شناخته شده تئاتر و تلویزیون یعنی فرزین صابونی و شیوا ابراهیمی در نقش های اصلی است که حضورشان توانسته سطح فیلم را بالاببرد، مضاف بر این که مشاور کارگردان این فیلم محمد شیروانی است که خود در این سبک صاحب شهرت و اعتبار است.

ساخت این فیلم به تازگی به پایان رسیده است و برای حضور در جشنواره های مختلف آماده می شود.این فیلم پیچیده که نام پیچیده ای هم دارد قابلیت تصاحب جوایز متعددی را دارد.عوامل تولید این فیلم عبارتند از:کارگردانی و تدوین: بابک قائم، نویسنده: امیر نوروزخانی، مشاور کارگردان: محمد شیروانی، تصویربردار:حسین کندری، صدابردار:علی گراکویی، صداگذار: سید علی علویان، طراح صحنه و لباس:عسل جلالیان، مجری طرح: ایماژ فیلم و تهیه کنندگان: حسین کندری و بابک قائم. ضمن این که در کنار فرزین صابونی و شیوا ابراهیمی، ایمان فریدی،رقیه افشین پور و مهدی حسین نیا نیز به ایفای نقش می پردازند.

فیلم کوتاه «کورسو» در جشنواره اسماعیلیه

فیلم کوتاه «کورسو» به کارگردانی امید عبداللهی19 خرداد ماه، در بخش مسابقه بین الملل جشنواره اسماعیلیه مصر به نمایش درخواهد آمد.گفتنی است فیلم کوتاه «کورسو» تاکنون نشان ویژه جشنواره «کلرمون فران» فرانسه را کسب کرده و در جشنواره های کوتاه- کوتاه ژاپن (دروازه ورودی به اسکار) و کی یف اوکراین نیز حضور داشته است.