آرشیو سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۸۶
آتیه
۲۰

صدای مردم

ستون صدای مردم با هدف آشنایی، اطلاع رسانی و بیان مشکلات و مسائل بیمه شدگان (کارگران، کارکنان دولت،تعاون گران، بازنشستگان، مددجویان و...) راه اندازی شده است و خوانندگان گرامی می توانند روزانه سوالات خود را در زمینه های اعلام شده از طریق شماره 88761720 داخلی 365 از ساعت 14 تا 16 مطرح کرده و در شماره های بعدی روزنامه پاسخ های خود را دریافت نمایند.

اجرای قانون ماده 10 نوسازی صنایع

از مسئولان تامین اجتماعی تقاضا داریم قانون ماده 10 نوسازی صنایع را برای بازنشستگی کارگران اجرا کنند.

اجرای این قانون مستلزم تامین اعتبار است و تا زمانی که اعتبار آن در بودجه کل کشور پیش بینی نشود، نمی توان انتظار داشت که قانون 10 ماده نوسازی صنایع اجرایی شود.

برقراری مستمری

من 67 سال سن دارم و حدود 10 سال حق بیمه به تامین اجتماعی پرداخت کرده ام. لطفا بفرمایید آیا می توانم حقوق بازنشستگی بگیرم؟

بله شما با ارائه مدارک لازم به یکی از شعب تامین اجتماعی می توانید براساس مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی درخواست برقراری مستمری بازنشستگی کنید.

بیمه زنان خانه دار

آیا امسال بیمه زنان خانه دار اجرایی می شود؟

مجلس شورای اسلامی در این زمینه مصوبه ای داشته است اما هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده و تا زمانی که مصوبه مجلس به دولت ابلاغ نشود، موضوعیت اجرایی ندارد. البته پس از ابلاغ رسمی از سوی دولت، سازمان تامین اجتماعی با تدوین آیین نامه اجرایی شرایط بیمه شدن زنان خانه دار را اعلام خواهد کرد.

بازنشستگی پیش از موعد

کارمند یکی از دستگاه های اجرایی هستم. درخواست بازنشستگی پیش از موعد کرده ام اما موافقت نشده است. لطفا در این زمینه راهنمایی بفرمایید.

قانون بازنشستگی پیش از موعد براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی از سال 86 اجرا شد و تاکنون بالغ بر 135 هزار نفر از کارمندان مرد و زن با داشتن شرایط لازم، توانستند از این قانون استفاده کنند. البته یکی از شروط بازنشستگی پیش از موعد، موافقت کتبی بالاترین مقام اجرایی یا مجاز دستگاه مربوطه است که به نظر می رسد در مورد شما این شرط مورد قبول واقع نشده است و تا زمانی که موافقت بالاترین مقام اجرایی را ارائه نکنید، نمی توانید پیش از موعد بازنشسته شوید. البته یادآور می شویم که امسال این قانون بدون سنوات ارفاقی اجرا خواهد شد