آرشیو سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۸۶
ریتم کلمه
۱۶
کتاب

قشنگ ترین قصه ها برای کودکان

مجموعه داستان با عناوین «قشنگ ترین قصه ها برای کودکان» با ترجمه کتایون سلطانی به تازگی از سوی نشر آفرینگان منتشر شده و در دسترس کودکان قرار گرفته است.

در این مجموعه داستان هایی از نویسنده آلمانی به نام «کورنلیا فونکه» که تاکنون آثار زیادی برای نوجوانان نوشته، گنجانده شده است. وی در این کتاب، قصه هایی کوتاه درباره دیوها، شوالیه ها و حیوان ها نوشته و حتی تصویرگری کتاب را نیز خودش بر عهده داشته است؛ تصویرهایی که تقریبا در تمامی صفحات کتاب و در لابه لای ماجراهای مختلف به چشم می خورند.

نویسنده در نخستین داستان این کتاب، ماجرای «گاگروباتس»، دیو زشت و بداخلاقی را روایت می کند که معمولابا خوردن سنگ، شکم خود را سیر می کند و به همین دلیل همیشه دل درد دارد.

در بخشی از این داستان آمده است: «مغز «گاگروباتس» بدجنس، ترسناک و همیشه گرسنه خوب کار می کرد چون خیلی راحت وسط جاده دراز کشید، دهان بزرگش را کاملا باز کرد و زبانش را بیرون آورد. به این ترتیب اتوبوس با تمام محتویات خوشمزه اش مستقیم وارد معده خالی اش شد...»

مجموعه «قشنگ ترین قصه ها برای کودکان» را انتشارات آفرینگان منتشر کرده است. این کتاب با قیمت پنج هزار و 500 تومان در کتابفروشی ها جای گرفته است.