آرشیو یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲، شماره ۳۷۴۰
حوادث
۱۹

روزانه 1000 کاربر با ورود به سایت فروش متهم، کتاب و جزوه درسی را با کمترین قیمت سفارش می دادند

فروش غیرقانونی کتاب های دانشگاهی در اینترنت

مردی که با راه اندازی یک سایت اینترنتی، بدون اجازه مولفان کتاب های دانشگاهی در مشهد، کتاب های آنها رااینترنتی می فروخت، دستگیر شد.

به گزارش جام جم، سرهنگ عرفانی، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: چند روز پیش مرد وکیلی با حضور در مرکز پلیس فتای این استان، از فردی به اتهام فروش غیرقانونی کتاب های دانشگاهی در اینترنت و فضای مجازی شکایت کرد.

وی افزود: در تحقیق از این وکیل معلوم شد، مرد کلاهبردار بدون داشتن مجوز انتشار با راه اندازی سایتی در زمینه فروش کتاب های دانشگاهی، سفارش کتاب ها را اینترنتی دریافت کرده و آنها را می فروشد.

دستگیری کلاهبردار اینترنتی

عرفانی یادآور شد: با تشکیل پرونده ای، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز شد و وی دو روز پیش توسط ماموران فتای استان خراسان رضوی در یکی از محله های مشهد، شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: متهم با انتقال به پلیس فتا در بازجویی به راه اندازی سایت اینترنتی و فروش کتاب اعتراف کرد.

اعتراف متهم

وی گفت: در تحقیق از متهم معلوم شد، وی با راه اندازی این سایت اینترنتی هرگونه جزوه درسی و کتاب های دانشگاهی را به قیمت پایین تر می فروخته و خریداران می توانستند با ورود به سایت، کتاب یا جزوه دانشگاهی مورد نظرشان را با واریز مبلغی کم به یک حساب بانکی بخرند.

عرفانی یادآور شد: متهم بدون این که اجازه ای از ناشران کتاب ها یا مولفان آنها داشته باشد، نسخه های دیجیتالی کتاب ها را به کاربران می فروخته؛ به طوری که روزانه هزار کاربر از سایت وی دیدن کرده و برای دریافت جزوه و کتاب های دانشگاهی ثبت نام می کردند و تعدادی از آنها با واریز پول درخواستی به نسخه اینترنتی جزوه یا کتاب های درسی دانشگاهی خود دست پیدا می کردند.

بنابراین گزارش، برای متهم قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.