آرشیو پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۳۹۸۵
ایران
۱۵

احتمال جیره بندی آب در قزوین

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: اگر مردم 10 درصد صرفه جویی در مصرف آب داشته باشند، تابستان امسال، آب جیره بندی نمی شود.

به گزارش ایسنا، احمد هجران فر افزود: در بعضی مناطق با مدیریت فشار آب سعی کردیم از هدررفت آن جلوگیری کنیم و تمام تلاشمان این است که جیره بندی صورت نگیرد.

وی گفت: قزوین در کنار ده کلانشهر دیگر، توسط وزارت نیرو به عنوان استانی که با بحران کم آبی مواجه است معرفی شده، زیرا در طول سال پنج ماه با کمبود آب مواجهیم.

وی تصریح کرد: این روز ها تامین آب شهری قزوین، آبیک، محمدیه و ناحیه شهری مهرگان مشکل شده است که با توجه به نزدیک شدن به روزهای پیک مصرف آب در تابستان، این مشکل حل نمی شود جز با همکاری مردم که با صرفه جویی در مصرف آب، این مشکل جبران می شود.

هجران فر خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی قزوین، آبیک و محمدیه نیز به علت کمبود اعتبار تکمیل نشده است و شرکت آب و فاضلاب استان با همکاری شرکت آب منطقه ای از تمام توان و تشکیلات سازمانی استفاده می کند تا برخی مشکلات با اجرای طرح های اضطراری میان مدت حل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین تصریح کرد: میانگین استاندارد مصرف آب برای هر نفر در شبانه روز 150 لیتر است که این مقدار در استان قزوین برای هر نفر 200 لیتر است.

وی اضافه کرد: بیشترین مقدار مصرفی آب برای استحمام است که حدود 70 60 لیتر آب مصرف می کنند، همچنین استفاده از فلش تانک ها بیشترین مقدار مصرف آب را به خود اختصاص داده است که در یک بار مصرف حدود 13 تا 15 لیتر آب هدر می رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اظهار کرد: با نزدیک شدن به فصل گرما پیش بینی می شود مصرف آب کولر ها که معادل سرانه مصرف آب یک نفر با حدود 200 لیتر است، به مصارف آب خانوار اضافه شود. مردم قبل از استفاده از کولر ها باید از آنها بازدید کرده و به منظور صرفه جویی بیشتر از شناور ها و پوشال های نو استفاده و برای کولر ها سایبان ایجاد کنند تا شاهد تبخیر کمتر آب باشیم.